وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

مهندسی اقناع برای تغییر ذهنیت ها

رسیدن به کمال همواره از دشواری‎های زندگی است، قانع کردن دیگران نیز کم و بیش از این قاعده مستثنی نیست و مهندسی اقناع را می‎توان از دشوارترین مهارتهای شخصی برشمرد. اقناع مبتنی بر موارد بسیاری است که همگی گاه در یک لحظه رخ می‎دهند: هماهنگی کامل و بی نقص میان منبع، پیام، و مخاطب. به همین دلیل است که مهندسی اقناع را از مهارتهای دشوار می‌دانیم.

مقاله‎ی حاضر اثری است در موضوع روان شناسی اقناع و آن را می‎توان عصاره‎ی تعداد زیادی از تحقیقات علمی صورت گرفته در این حوزه به شمار آورد.

 

 در اینجا به بررسی تعدادی از مهم ترین و اثر بخش ترین ترفندها در ایجاد پیام های اقناع‎گر پرداخته می‌شود، که هر یک حاصل کوشش‎های بسیار در امر پژوهش و روان شناسی هستند:

1.      محکم و مستمر استدلال کنید:

 

هر چه بیشتر استدلال کنید، پیامتان متقاعد کننده تر می‎شود. با این همه، پیام نهایی باید جانب اعتدال را رعایت کند، به این معنا که کفه‎ی استدلال هر دو طرف باید تراز باشد و استدلال‎های دو جانبه می‎تواند به توزین آن کمک کند. لذا به طرف مقابل نیز فرصت استدلال بدهید.

 

2.      ارتباط پیام با مخاطب را از یاد نبرید:

 

پیام های مجاب کننده یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که از نظر شخصی با مخاطب مرتبط هستند. چنانچه پیامی غیر مرتبط را به افراد منتقل کنید، آنها نیز در مقابل گیرنده‌های ذهنی خود را به روی این پیام و حتی شما خواهند بست.

 

 

 ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار " بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.