روانشناسی بهرهوری
وبسایت سایکولوژی تودی (psychologytoday.com) از جمله روزآمدترین سایتهای روانشناسی است، که همواره با مطالبی جدید بویژه در حوزهی کسب و کار و موفقیت فردی به روز میشود. یادداشت حاضر مجموعهای از برترین ترفندهای روانشناسان برای دستیابی به راندمان بیشینه و پرهیز از بروز پدیده بطالت اجتماعی در محیط کار است.
گاهی از میز کار خود مرخصی بگیرید تا به این وسیله بهرهوری را تحریک کرده باشید – پیشنهاد دکتر سوزان نیومن
مردم سالها با پشت میزنشینی تلاش میکنند تا به بهرهوری دست یابند، حال آنکه پشت میز جای کوتاهی برای دستیابی به پله های بلند بهرهوری است. لذا گاه به بهانه نوشیدن لیوانی آب و یا خوش و بش با همکاران از صندلی خود بلند شوید و قدم بزنید، این کار علاوه بر حفظ سلامت جسمانی نشاط روحی شما را نیز بالا میبرد. این استراحتهای کوتاه میتواند نتایجی شگرف بر راندمان کاری افراد داشته باشد.
· از بستن درب اتاق خود واهمهای نداشته باشید – پیشنهاد دکتر کوین چاپمن
افراد بهرهور کارهای به ظاهر سادهای انجام میدهند تا از راندمان و بازده خود اطمینان حاصل کنند. یکی از این کارها، بستن درب اتاق دفتر کار است! شما میتوانید بسیار خونگرم و خوش برخورد باشید، اما در عین حال گاهی با خود خلوت کنید تا سطح بهرهوریتان حفظ شود. اقداماتی از این دست هر چند ساده، اما جریان امور را تسهیل و احساس خشنودی و رضایت درون شما بهوجود میآورند.
· از تکنیکهای شرطیسازی بهره ببرید – پیشنهاد دکتر پرزورسکی
خود را عادت دهید تا در اتاقی که به کار مرتبط است (مثلاً دفتر کار، کتابخانه، ...) فعالیت کاری انجام دهید.، بنابراین کار را در اتاق کار انجام دهید. اتاق خواب یا نشیمن جای مناسبی برای کار نیست، چرا که چیزهای بسیاری برای حواس پرتی در آنها وجود دارد. محیط پیرامونی شما زمینه را برای تمرکزتان فراهم میکند. اگر چیزهایی که دور و برتان دارید ارتباطی با کار نداشته باشند، تمرکز شما روی کار به مراتب پایینتر خواهد رفت.
· خداحافظ اینترنت – پیشنهاد بت بولو
عبارت تکاندهندهای است، اما اینترنت و قابلیتهای متعدد آن از جمله عوامل مهلک در بهرهوری به شمار میرود.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب و کار" بخوانید.
منبع:
برداشتی از مقاله 15 psychology experts share their best productivity tips
از psychologytoday.com
سبز باشید