وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

روان‌شناسی بهره‌وری

وبسایت سایکولوژی تودی (psychologytoday.com) از جمله روزآمدترین سایت‎های روانشناسی است، که همواره با مطالبی جدید بویژه در حوزه‎ی کسب و کار و موفقیت فردی به روز می‎شود. یادداشت حاضر مجموعه‎ای از برترین ترفندهای روانشناسان برای دستیابی به راندمان بیشینه و پرهیز از بروز پدیده بطالت اجتماعی در محیط کار است.


گاهی از میز کار خود مرخصی بگیرید تا به این وسیله بهره‎وری را تحریک کرده باشید – پیشنهاد دکتر سوزان نیومن
مردم سال‎ها با پشت میزنشینی تلاش می‎کنند تا به بهره‌وری دست یابند، حال آن‎که پشت میز جای کوتاهی برای دستیابی به پله های بلند بهره‎وری است. لذا گاه به بهانه نوشیدن لیوانی آب و یا خوش و بش با همکاران از صندلی خود بلند شوید و قدم بزنید، این کار علاوه بر حفظ سلامت جسمانی نشاط روحی شما را نیز بالا می‌برد. این استراحت‎های کوتاه می‎تواند نتایجی شگرف بر راندمان کاری افراد داشته باشد.

 

·        از بستن درب اتاق خود واهمه‎ای نداشته باشید – پیشنهاد دکتر کوین چاپمن
افراد بهره‎ور کارهای به ظاهر ساده‎ای انجام می‎دهند تا از راندمان و بازده خود اطمینان حاصل کنند. یکی از این کارها، بستن درب اتاق دفتر کار است! شما می‎توانید بسیار خونگرم و خوش برخورد باشید، اما در عین حال گاهی با خود خلوت کنید تا سطح بهره‎وریتان حفظ شود. اقداماتی از این دست هر چند ساده، اما جریان امور را تسهیل و احساس خشنودی و رضایت درون شما به‎وجود می‎آورند.

    ·        از تکنیک‎های شرطی‎سازی بهره ببرید – پیشنهاد دکتر پرزورسکی
خود را عادت دهید تا در اتاقی که به کار مرتبط است (مثلاً دفتر کار، کتابخانه، ...) فعالیت کاری انجام دهید.، بنابراین کار را در اتاق کار انجام دهید. اتاق خواب یا نشیمن جای مناسبی برای کار نیست، چرا که چیزهای بسیاری برای حواس پرتی در آن‎ها وجود دارد. محیط پیرامونی شما زمینه را برای تمرکزتان فراهم می‎کند. اگر چیزهایی که دور و برتان دارید ارتباطی با کار نداشته باشند، تمرکز شما روی کار به مراتب پایین‌تر خواهد رفت.

    ·        خداحافظ اینترنت – پیشنهاد بت بولو
عبارت تکان‎دهنده‎ای است، اما اینترنت و قابلیت‎های متعدد آن از جمله عوامل مهلک در بهره‎وری به شمار می‎رود.

 

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب و کار" بخوانید.


 
منبع:
برداشتی از مقاله 15 psychology experts share their best productivity tips
از psychologytoday.com


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.