وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

هفت دروازه‎ی ورود به بخش اشتیاق مغز خریداران

هفت حوزه‎ی تمایلات و نیازهای انسانی

اگر بخواهید به انسان مدرن امروزی چیزی بفروشید، باید ابتدا امیال و اشتیاقات آنها را بشناسید و تحت تاثیر قرار دهید. شما باید آنها را متقاعد کنید که محصولتان دست کم در یکی از موارد ذیل می‎تواند  نیازهایشان را برطرف کند:

 

1.      سلامتی و تندرستی

 همواره از قدیم گفته اند که عقل سالم در بدن سالم است! کسی نیست که سلامتی و تندرستی را دوست نداشته باشد. همه‎ی ما انسانها به حفظ تندرستی خود بها می دهیم. مردم به تغذیه صحیح، زیبایی، استقامت، چابکی، تعادل، انرژی، نشاط، ورزش، و بسیاری چیزهای دیگر برای حفظ تندرستی نیازمندند. جالب آنکه آنها تمایل دارند بی‌ آنکه زحمتی متحملشان شود، به سرعت و به آسانی این نیازها تامین شود.

 

به مشتری بگویید که محصول شما چگونه به آنها احساس بهتری می‎دهد و آنها را تندرست و پر انرژی می‎سازد! نکته ابتدا یقین پیدا کنید که محصولی که دارید واقعاً بتواند چنین کاری کند! اگر چنین نیست و این محصول نمی‎تواند برای مشتری ارزش خلق کند، آنگاه در فکر تولید و جایگزینی محصولی بهتر باشید.

 

2.      روابط و مناسبات

این حوزه شامل کلیه‎ی ارتباطات ما با همسر، بچه ها، همکاران، همسایگان، و ... می‎شود. امروزه هزاران محصول مبتنی بر همین نیاز فروخته می‎شود، چرا که میزان تقاضا در این حوزه بسیار بالاست. دلیل آن هم چیزی نیست جز آنکه انسان موجودی است اجتماعی. پس به شکل دقیق برای مشتری توضیح دهید که محصول شما چگونه می‎تواند موجب ایجاد روابط بهتر در زندگی شود.

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش " بخوانید.

 

منبع:

 

برداشتی از مقاله‎ی How to Create automatic carvings with the 7 areas of human desire

 

به نقل از وبسایت Mindpowernews.com

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.