وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

مدیران تعالی‌ساز یا تعالی‌سوز؟ شما کدامید؟

کلید بهبود و تکامل سازمانی تغییر مثبت در تفکر مدیران ارشد است. شما به عنوان مدیر عالی یک سازمان، شرکت یا بنگاه اقتصادی، بیشترین وقت خود را با کدام رده مدیریتی می‌گذرانید؟ مدیران شما در طول روز، ماه، یا سال با کدام رده مدیریتی یا کارکنان، حشر‌و‌نشر دارند؟

پاسخ به این سؤال می‌تواند "تعالی‌ سازمانی" یا "سقوط سازمانی" را پیش‌بینی کند. تعجب نکنید. کافی است سازمان را به سه رده مدیریتی تقسیم کنید؛

 

 الف- مدیران با عملکرد بالا

 ب- مدیران میانی

 ج- مدیران رده‌ پائین

 

الف- مدیران با عملکرد بالا:

مدیران عالی در شرکت‌های پیشتاز جهانی، بیشترین وقت خود را با این گروه از مدیران(مدیران با عملکرد بالا) می‌گذرانند.

 

بدون تردید، موفقیت مدیران عالی نیز در پرتو کمیت و کیفیت وقت‌گذرانی با این رده از مدیران است. با وجود این، بنا به تحقیقات تام دلانگ (Tom Delong)، استاد مدیریت دانشگاه هاروارد، این گروه از مدیران، حداکثر 15 درصد سازمان شما را تشکیل می‌دهند.

 

به باور"دلانگ"، کوشش مدیران برای وقت‌گذرانی با این رده‌ مدیریتی، عملاً سبب شده تا خود را از "بدنه مدیریتی" یا مدیران میانی محروم سازند. این در حالی است که "مدیران میانی"، 60 درصد سازمان شما را تشکیل می‌دهند. این بدنه مدیریتی، ویژگی‌های خاص خود را دارد.

 

 

 ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار " بخوانید.

 

 

                                                                                                            سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.