وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

برند خود را بسازید

 برای ایجاد یک برند شخصی معتبر نیاز به طوفان فکری، توجه به اینکه که هستیم، و می‎خواهیم چطور و به چه چیزی شناخته شویم، و نیز شناسایی نیازهای مخاطبان هدف داریم.

برندسازی شخصی دارای دست کم 9 مرحله‎ی اساسی است که در ذیل به آن می‎پردازم:

 

1)     من که هستم؟

 

الف- مهارتهایم:

 

توانمندی‎ها، تحصیلات، تجارب تخصصی

 

ب - علایق و چیزهایی که به آن اشتیاق دارم:

 

شخصیت و علایق ما کلید دستیابی به یک برند قدرتمند است.

 

ج - پیشنهادات فروش منحصر به فرد (USPs) من کدامها است:

 

کلید دستیابی به موفقیت تخصصی‌سازی است؛ هرچه متمرکزتر و در گوشه‌های دنج‌تر بازار فعالیت کنید، به همان میزان درآمد و موفقیتتان بالا می‎رود.

 

2)     درک و شناخت دیگران نسبت به من چگونه است؟

 

الف - روابط شخصی:

 

دوستانتان درباره‎ی شما (حتی پشت سرتان !) چه می‌گویند؟

 

ب - روابط حرفه‎ای:

 

همکاران و مشتریان در خصوص شما چه تصوراتی دارند؟

 

ج - شهرت آنلاین:

 

نتایج جست و جوها در اینترنت درباره‎ی شما چه می‎گویند؟

 

3)     می‎خواهم به چه چیزهایی دست یابم؟

 

الف - حوزه‎ یا قلمروی من:

 

محصولات یا خدمات شخصی در حوزه‎ی کاری خود بوجود آورید.

 

ب -  بازار من:

 

مخاطبان هدف درست را برای برند خود هدف بگیرید.

 

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب و کار" بخوانید.

 

 

 

منبع:

 

برداشتی از اینفوگرافی A Nine Step Path to Personal Branding

 

از وبسایت MarketingProfs.com

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.