وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

دومین لوح فشرده (DVD) نورومارکتینگ حاوی 10 فیلم

 دومین لوح فشرده (DVD) با بهره‌گیری از نظرات متخصصان نوروساینس تولید و توزیع شد. به گفته آن عزیزان، گستره نورومارکتینگ را در ایران بیشتر معرفی کنید تا در آینده بتوان اقدامات وسیع‌ تری را به ثمر رساند. حاصل آن توضیحات پرلطف سبب شد تا موضوعات متنوع‌تری در دومین لوح فشرده تقدیم شود که عبارتند از:

- کاربرد نورومارکتینگ در سیاست

 

- EEG ابزار رایج در تحقیقات بازاریابی

 

- کاربرد عصب‌شناسی در سینما (نوروسینما)

 

- کاربرد عصب‌شناسی در تاثیرگذاری و اقناع

 

- نورولیدرشیپ چیست؟

 

- تاثیرگذاری ساختار داستانی بر اقناع

 

- مغز خزنده و فعالیت‌های شگفت آن

 

- معرفی کتاب خرید‌‌شناسی

 

- چگونه با ابزارهای نورومارکتینگ احساس را ترجمه کنیم؟

 

- کاربرد عصب‌شناسی برای رهبران

 

به اجمال برخی از این فیلم‌ها معرفی می‌شود که تماشای آن را توصیه می‌کنم؛

 

کاربرد نورومارکتینگ در سیاست

 

"نورومارکتینگ" بیشترین کاربرد را در سیاست دارد. رؤسای جمهور پیشین امریکا و البته به احتمال قوی فعلی، از این ابزار برای فعالیت‌های انتخاباتی بیشترین سود را می‌برند. در این فیلم، مارتین لیندستروم یکی از برجستگان نورومارکتینگ جهان می‌گوید: در سال 2000، مشاور اسبق کلینتون، موسسه نورومارکتینگ را تأسیس کرد و برای فعالیت‌های انتخاباتی در اختیار کلینتون قرار داد. سایر توضیحات را در فیلم ببینید.

 

EEG ابزار رایج در تحقیقات بازاریابی

 

الکترو انسفالوگرام (EEG) به عنوان ابزاری پرکاربرد در تحقیقات نورومارکتینگ است. در این فیلم می‌آموزید چگونه استخراج و ثبت واکنش‌های مغز با این دستگاه انجام می‌شود. برای مثال فعالیت آلفا چه اطلاعاتی را از مغز تقدیم متخصصان نوروساینس بویژه نورومارکتینگ خواهد کرد. روش دیگر ERP است و اطلاعاتی که در اختیار بازاریابان و متخصصان تبلیغات می‌دهد.

 

کاربرد عصب‌شناسی در سینما (نوروسینما)

 

شماره جدید توسعه مهندسی بازار (سال ششم، بهمن و اسفندماه 1391، شماره 29) را بخوانید که مقاله مستقلی در 4 صفحه دارد. اما در این فیلم، فیلیپ کارلسون، یکی از محققان موسسه نورومارکتینگ Mindsign با روشی ابتکاری نشان می‌دهد چگونه می‌توان از نورومارکتینگ در صنعت سینما بویژه سرگرمی (Entertainment) استفاده کرد که با نام نورواینترنیمنت از آن یاد می‌شود.

 

کاربرد عصب‌شناسی در تاثیرگذاری و اقناع

 

دکتر رابرت چیالدینی، متفکر برجسته روانشناسی اجتماعی، در دنیا شناخته شده است. کتاب "تأثیرگذاری" او تاکنون 2 میلیون نسخه به فروش رفته است.

 

چیالدینی در این فیلم با روش بدیع تصویربرداری مغز، مطالعه کلاسیک روانشناسی اجتماعی را تکرار می‌کند که متعلق به "اش" است.

 

آیا دوست دارید درباره چیالدینی بیشتر بدانید؟ توسعه مهندسی بازار در شماره 29( بهمن و اسفند ماه 1391) گفتگویی با او (چیالدینی) دارد. همچنین گفتگویی دارد با مترجم کتاب او در ایران (دکتر فاطمه باقریان).

 

نورولیدرشیپ چیست؟

 

کاربرد عصب‌شناسی در رهبری و مدیریت، یکی از کاربردهای گسترده نورومارکتینگ است. در خارج از کشور برای پرورش و ارزیابی توانایی‌های رهبران کسب و کار یا رهبران سیاسی از این ابزار یعنی نورومارکتینگ استفاده می‌کنند. می‌پرسید: چگونه؟ با تماشای این فیلم، به پاسخ سؤال خود خواهید رسید.

 

تأثیرگذاری ساختار داستانی بر اقناع

 

"روایت" موضوع تازه‌ای است که هم زبانشناسان، هم روانشناسان، هم متخصصان سینما توجه ویژه‌ای دارند. دراین فیلم که به صورت انیمیشن یا کارتونی است می‌آموزیم برای آنکه بتوانیم دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم، بهتر است با چه ساختاری، داستانمان را روایت کنیم. در این باره به مطالب متعددی از توسعه مهندسی بازار مراجعه کنید که اثر خانم سمیه سادات مکیان است.

 

مغز خزنده و فعالیت‌های شگفت آن

 

آمیگدالا یا مغز خزنده، بخش کوچکی از مغز است که مسئول ترس، خشم و منفی‌بافی است. فارغ از این وظایف، فعالیت‌های دیگری را این بخش مغز عهده‌دار است. برای مثال، مغز خزنده همیشه بهانه‌آور است.

 

اگر فروشنده باشید، به محض بروز بهانه مشتری در می‌یابید که "مغز خزنده مشتری" فعال شده است. حالا شما باید چه کار کنید. پیشنهاد می‌کنم اول درباره مغز خزنده بیشتر بدانید. این فیلم، اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

معرفی کتاب خرید شناسی (مارتین لیندستروم)

 

مارتین لیندستروم، یکی از شاخص‌ترین نویسندگان نورومارکتینگ است. کتابی دارد با عنوان خریدشناسی. او در این کتاب توانست علم نورومارکتینگ را با تبلیغات پیوند دهد. تکنیک‌های متنوع را معرفی می‌کند تا بر پایه آن بدانیم مردم چگونه خرید می‌کنند؟ این پرسش‌ها را لیندستروم چگونه پاسخ می‌دهد. با آزمایش. مغز 2 هزار نفر از 6 کشور دنیا اسکن شد و نتایجی پرشگفت به دست آمد. این فیلم را ببینید

 

چگونه با ابزارهای نورومارکتینگ احساس را ترجمه کنیم؟

 

افکتیوا یک فناوری فراگیر است که نخست برای کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم کاربرد داشت. اما نبوغ متخصصان سبب شد تا از آن برای درک احساسات مصرف‌کنندگان بهره‌مند شوند.

 

کاربرد عصب‌شناسی برای رهبران

 

عصب‌شناسی در پرورش رهبران سیاست یا رهبران کسب و کار چه نقشی دارد؟ پاسخ این پرسش را در این فیلم کوتاه جستجو کنید.

 

فیلم‌ها به زبان انگلیسی است با زیرنویس فارسی. برای تهیه این فیلم می‌توانید با کتابفروشی انتشارات بازاریابی تماس بگیرید قیمت: 5 هزار تومان          66408251 و 66408271

 

سایت اینترنتی : www.marketingshop.ir

 

 سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.