وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

مدیریت بیوریتم

راز بیوریتم حکایت از وجود فصلهایی در وجود انسان می‌کند، مانند بهار و تابستان و پاییز و زمستان که طبیعت را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند، در بدن انسان نیز فصلهایی وجود دارد که میزان انرژی فیزیکی، احساسات، عواطف و قوۀ تفکر و ادراک ما را دستخوش تغییرات عمده ای می‌کنند و از بدو تولد، حول محور زمان به صورت منحنی سینوسی، سطح انرژیها افزایش و کاهش پیدا می‌کنند.  بنا بر نظریه بیوریتم (زیست‌آهنگ) حیات انسان را می‎توان به سه چرخه و یا سیکل تقسیم بندی کرد. منخصصین بیوریتم اعتقاد دارند که همواره نیمی از هر چرخه در فاز مثبت و نیم دیگر آن در فاز منفی قرار دارد، لذا ما انسانها گاه به دلیل طبیعتمان احساس کسالت و ضعف می‎کنیم و گاه احساس سر زندگی وجودمان را فرا می‎گیرد . گاه فراموشکار و حواس پرت می‎شویم و گاه دقیق و حواس جمع. در این حالات و هیجانهای روزمره، هیچ کس مقصر نیست و همانطور که گفته شد این حالات به دلیل چرخه‎ها‎‎ی زیستی درونی انسان است. نظریه پردازان بیوریتم از جمله متخصصانی هستند که به مطالعه و کند وکاو پیرامون چنین مباحثی علاقه‌مند هستند . لذا، به خاطر وجود بیوریتم در سیستم بدن ماست که ما تغییر حالت می دهیم. در واقع انرژی فیزیکی، حالات روحی و وضعیت احساسات ما و نیز توان فکری و قدرت یادگیری و حتی حس ششم ما همه به شکل دوره ای کم و زیاد می شوند.

بیوریتم یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه‎ی ارگونومی‎ ذهنی افراد است، که با بررسی و شناخت از جنبه‎های فکری – جسمی -  روحی مدیران می‎تواند در کاهش این حالات (از قبیل دستپارچگی‎ها‎‎، اضطراب، آشفتگی، فراموش‌کاری و ...) و کاهش اشتباهات ظاهراً بدون دلیل بسیار مؤثر واقع شود و با بیوریتم می‎توانیم به اوج آمادگی روحی و ذهنی دست یابیم و در مقابل، مراقب روزهایی باشیم که از پایین ترین سطح آمادگی روحی و ذهنی برخورداریم، چرا که احتمال لغزش و اشتباهات ناگوار در چنین روزهایی بسیار بالاتر است .

 

 

 ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار " بخوانید.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.