وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

90 روز نخست

  90 روز نخست، شما را به استراتژی‌ها و ابزارهایی برای تسریع فرایند انتقال و کسب موفقیت بیش تر در زمان کمتر مجهز خواهد کرد. همچنین، فرا خواهید گرفت که چگونه موقعیت خود را تشخیص دهید و پیرامون فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو، دیدگاه روشن‌تری پیدا کنید. به کمک این کتاب قادر خواهید بود تا نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کرده و عمده‌ترین آسیب پذیری‌های شخصی خود را در موقعیت جدید شناسایی کنید. همچنین بینشی در رابطه با چگونگی یادگیری در مورد یک سازمان جدید و ایجاد هر چه سریع تر اولویت‌های کاری خود کسب خواهید کرد.

 

محتوای این کتاب حول سه محور اصلی رهبری بر خود ، رهبری بر گروه ، و رهبری بر سازمانی می‎گردد.

 

به تصریح خود واتکینس ، شاکله‎ی این کتاب متشکل از موارد زیر است :




    1. خودتوانمندسازی

 

    1. بهبود یادگیری

 

    1. تطبیق استراتژی با موقعیت

 

    1. حفظ موفقیتهای اولیه

 

    1. مذاکره درباره موفقیت

 

    1. دستیابی به هماهنگی و همراستایی

 

    1. تیم سازی

 

    1. ایجاد ائتلاف

 

    1. برقراری توازن و تعادل

 

    1. تسریع و تسهیل در امور



هر یک از موارد یاد شده دارای تمرین‎های خاص خود است که با مشق آن می‎توان به کامیابی و پیشرفت در سازمان دست یافت. آنچه در پی می‎آید ، شمایی از ساختار کلی این کتاب است .

 

1 – خود را توانمند کنید:




    • ضعف‎های خود را ارزیابی کنید.

 

    • نقاط قوت خود را ارزیابی کنید .

 

    • چگونه یاد گرفتن را از نو بیاموزید.

 

    • شبکه ارتباطات خود را از نو بررسی کنید.



2 – یادگیری خود را افزایش دهید:




    • فهرست یادگیری‎های خود را تعریف کنید.

 

    • بهترین منابع دسترسی به ایده‎های ناب و بینش های الهام بخش را شناسایی کنید.

 

    • یک برنامه‎ی آموزشی – یادگیری برا ی خود تدارک ببینید.



3 . استراتژی را با موقعیت خود تطبیق دهید:




    • وضعیت کسب و کار را رصد کنید.

 

    • چالش‎های ، فرصت‎ها و تهدیدات را شناسایی کنید.

 

    • مهارت های مورد نیاز را کسب کنید.

 

    • انرژی خود را متمرکز کنید.

 

    • به موفقیت‎های خود پاداش دهید.

 

    • از دامهای متداول دوری کنید.

 

    • موجی از تغییرات به راه بیندازید.

 

    • اهداف بلند مدت تعیین کنید .



4 . موفقیتهای اولیه خود را حفظ کنید:




    • اعتماد سازی کنید.

 

    • نتایج ملموس را حفظ کنید.

 

    • پروژه‎های پایلوت انجام دهید.



5 . درباره‌ی موفقیت مذاکره کنید:




    • رئیس خود را غافلگیر نکنید.

 

    • همواره با دستی پر از مشکلات پیش رئیستان حضور نیابید.

 

    • انتظارات دو جانبه را شفاف سازی کنید.

 

    • از نکات آموزنده‎ی کسانی که رئیستان احترام خاصی برایشان قائل است غافل نشوید.

 

    • در حوزه هایی که برای رئیستان اهمیت دارد، به دنبال دستیابی به موفقیت های زود هنگام باشید.



6 . به هماهنگی و همراستایی دست یابید:




    • معماری و ساختار سازمانی خود را طرح ریزی کنید ( استراتژی ، ساختار ، سیستم‎ها ، مهارتها ، و فرهنگ )

 

    • نقاطی را که عدم هماهنگی وجود دارد شناسایی کنید ( مهارتها و استراتژی ، سیستم‎ها و استراتژی، ساختار و سیستم‎ها)

 

    • راهبرد طراحی کنید



7 . تیم خود را بسازید:




    • تیم موجود خود را ارزیابی کنید.

 

    • اهداف ، مشوق‎ها ، و شاخص‎ها و سنجه‎ها را همراستا کنید.

 

    • فرآیند‎های تیمی جدیدی پیاده‎سازی کنید.



8 . ائتلاف بسازید:




    • حامیان ، معارفین ، و افراد و ارگانهای سازش پذیر را شناسایی کنید.

 

    • از ابزار اقناع بهره‎ ببرید .



9 . توازن و تعادل در خود برقرار کنید:




    • از چرخه‌هایباطل دوری کنید.

 

    • به خود کفایی برسید .

 

    • شبکه مشاوره برای خود ترتیب دهید و حلقه‎ی مشاوران خود را گسترش دهید.



10 . به دیگران شتاب دهید:




    • زبانی مشترک و قابل فهم برای تیم بوجود آورید.

 

    • رهبران مستعد پرورش دهید.

 

    • از نیرو‎های خارج سازمان یاری بگیرید.

 

    • از ابزار پشتیبانی از عملکرد استفاده کنید.



خوشبختانه این کتاب به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی و با ترجمه آقایان محمدرضا شمشیرگر، علی زارع میرک آباد، و امیرحسین قادری عابد در بازار کتاب موجود است.

 

 

 

منابع:




    • http://sourcesofinsight.com/doing-the-first-90-days

 

    • www.khabaronline.ir/detail/247658



 

 

 

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.