وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

سازمانهای سیال ، پدیده‎ی جدید دنیای مدیریت

هراكليتوس فيلسوف يوناني می‌گوید: هرگز نمي‌توان از يك رودخانه واحد دو بار عبور كرد زيرا آب رودخانه به طور مستمر در حال تغيير و تحول است.

 

سازمانهای سیال و یا اصطلاحاً سازمانهای بدون مرز امروزه در کانون توجه محافل مدیریتی و بازاری قرار گرفته اند. این قبیل سازمانها حد و مرزی برای پیشرفت نمی‌شناسند و به همین دلیل همواره سرآمد هستند. سازمانهای سیال برای دستیابی به موفقیت، در چارچوبهای سنتی تردید می‎کنند، و با باز تعریف این چارچوبها به انعطاف دست می‎یابند. انعطاف پذیری سازمانهای بدون مرز عاملی اساسی در بقا و پیشرفت آنها در عصر رقابتی و متلاطم کنونی است. پارادایم‎های کنونی حاکم بر سازمانها، آنها را بر آن میدارد تا از ساختار‎های انعطاف‌ناپذیر به ساختار‎های نفوذپذیر روی بیاورند. چنین تغییری در خط فکری سازمانهاست، که نظریه‎ی سازمانهای بدون مرز را مطرح ساخت. الگوی حاکم بر این قبیل سازمانها، جابجایی آزاد میان مرزها، وظایف، فرآیندها،‎ و مکان‎ها است.

 

از بدو تاسیس سازمانها، به عنوان بزرگترین اختراع بشر، عوامل ذیل به عنوان عناصر موفقیت سازمانها در نظر گرفته می‎شد:




    • ·        اندازه‎ی بزرگ

 

 

 

 ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار " بخوانید.
 

 

سبز باشید


 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.