چاپ چهارم کتاب "هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی" از انتشارات بازاریابی
خدای قادر را شاکرم که کتاب هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی نیز در سال سوم انتشار، به چاپ رسید. اهمیت اطلاعات درست و بهنگام در کسب تصمیمات صحیح روز به روز بیشتر میشود و جالبتر اینکه جمعآوری اطلاعات فقط از طریق اجرای پروژههای تحقیقات بازاریابی صورت نمیگیرد. سازمانهای هوشمند با طراحی و پیادهسازی هوشمندی بازاریابی به صورت پیوسته در کسب اطلاعات اقدام میکنند. سرعت در اتخاذ تصمیمات شایسته، خصوصاً در شرایطی که میحط کلان عامل تعیینکننده است، مهمتر از گذشته شده است.
سازمانهای ایرانی متأثر از بحران جهانی و تحریمها و پیچیدگی و عدم قطعیت محیطی نیاز دارند، هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی را جدیتر بگیرند. از سویی، دانش تحقیقات بازاریابی نیز به حوزههای جدیدی روی آورده است؛ هر چه جلوتر میرویم، نقش تحقیقات کمّی کمرنگتر شده و نقش تحقیقات کیفی نیز دیگر به روشهایی چون مشاهده و مصاحبهی عمیق و گروه کانونی خلاصه نمیشود و در دستیابی به اطلاعات به لایهی سوم ذهن مشتریان و
ضمیر ناخودآگاه میپردازند. این روشها ریسک تصمیمات غلط را به شدت کاهش داده و صحت و دقت اطلاعات را به نحو شایستهای افزایش میدهند. تقاضا میکنم در کنار کتابهای حوزهی جمعآوری و پردازش اطلاعات انتشارات بازاریابی شامل تحقیقات بازاریابی در یک هفته، هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی، حتماً کتاب "نقشهی ذهن مشتری" که به تکنیک مصاحبهی نردبانی میپردازد و کتاب در دست انتشار "نورومارکتینگ" را هم مطالعه کنید.
خوشبختانه سرعت تولید علم بازاریابی بخصوص با رویکرد بینرشتهای بسیار زیاد شده است، متخصصان بازاریابی با همکاری و همراهی متخصصان رشتههایی چون روانشناسی- ارتباطات، آیندهپژوهی و عصبشناسی به عرصههای جدیدی از کسب اطلاعات از انسان، سازمان و محیط خرد و کلانی که آنها را احاطه کرده است دست یافتهاند.
امید است خدمات گروه TMBA در حوزههای تحقیقات بازاریابی، آموزش، مشاوره، انتشارات، بازاریابی و استعدادیابی و خدمت جدید درحوزهی نورومارکتینگ همگی با هم بتوانند در بالندگی و توسعهی بنگاههای اقتصادی ایران با پتانسیل نقش ماندگاری را رقم زنند. تقاضا میکنم یاریمان کنید.
از زحمات تمام عزیزان و همراهان نازنیم در TMBA، خصوصاً آقای احمد آخوندی، مدیر انتشارات بازاریابی، و محسن جاوید مؤید، سردبیر مجلهی توسعه مهندسی بازار در حوزهی نشر سپاسگزارم. همچنین از همسر مهربانم و فرزندان عزیزم، فاطمه و حسین، برای تمام لطفشان ممنونم.
لطفاً نظرات ارزشمندتان را از طرق زیر با ما در میان بگذارید:
سایت شخصی پرویز درگی:www.Dargi.ir
نشانی اینترنتی: Info@TMBA.ir
سایت انتشارات بازاریابی: www.MarketingPublisher.ir
نشانی اینترنتی: Info@MarketingPublisher.ir
نشانی انتشارات بازاریابی: تهران، خیابان آزادی (شرق به غرب)، بعد از خوش شمالی، کوچه نمایندگی، پلاک 1، واحد 10
با شمارهی تلفکس:66431461 (021)
با شمارهی تلفنهای:66423667 (021) و66434055 (021)
با شمارهی تلفن همراه شخصیام: 1994281-0912
گر بخواهید دراین یکدم عمر
نیک جویای حقایق باشید
و به نزد همه نیکان جهان
بس برازنده و لایق باشید
هدفی ناب بیابید و در راه وصال
عالم عامل عاشق باشید.
سبز باشید