وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

آنجا که پاداشها به عملکرد ضعیف‌تر می‌انجامد!

" هيچ‌كس نمي‌تواند به كارمندان اين زمانه انگيزه ببخشد، بلكه اين انگيزه مي‌بايست درون خود افراد وجود داشته باشد " . هرمن كين

 

انگيزه عاملي است كه وجود واثرات آن دررفتار براي همه جانداران به اثبات رسيده است. مسلماًبا توجه به وجود عقل در بشر، نقش انگيزه در انسان نسبت به سايرجانداران  قابل توجه است. امروزه مطالعات وتحقيقات زيادي در ارتباط با انگيزه وراههاي تقويت آن در رفتارشناسي صورت مي پذيرد."انگيزه"ها(motives) در واقع «چراها»ي رفتار هستند.آنها موجب آغاز وادامه فعاليت مي شوند وجهت كلي رفتار هر فرد را مشخص مي سازند. انگيزه ها را گاهي به عنوان نيازها ، تمايلات ، يا محركات دروني فرد تعريف مي كنند. انگيزه هائي كه به سوي هدفها معطوف مي شوند ممكن است آگاهانه يا ناخود آگاه باشد.

نظریات دنیل پینک (Daniel Pink) که نویسنده‌ی کتاب مشهور یک ذهن کاملاً جدید (A whole New Mind) است از جنجالی‌ترین نظریات درحوزه‌ی موفقیت فردی و مالی به شمار می‌رود و هواداران بسیاری در دنیا دارد، وی از سخنرانان انگیزشی بسیار برجسته در حوزه‌ی کسب و کار است، "معمای انگیزه" خلاصه‌ای از یک از سخنرانی‌های وی در خصوص مبحث انگیزش است که در زیر به گوشه‌هایی از آن می‌پردازیم.

اواخر دهه‌ی 1980 میلادی بود که دنیل پینک جوان از سر اتفاق وارد مدرسه‌ی حقوق شد. وی هیچ‌گاه از این تصمیم به نیکی یاد نکرده است، اما با این حال به اذعان خود او، رفتن به مدرسه‌ی حقوق عاملی انگیزه بخش برای ورودش به دنیای کسب و کار بوده است.

 

 

 

 ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار " بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.