وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه در اقتصاد نامطلوب فروش را افزایش دهیم

امروزه بسیاری از شرکتها از شرایط بد اقتصادی رنج می‌برند. فروش پایین تأثیرات بسیار ناگواری بر برخی از بنگاه‌ها و فروشندگان وارد آورده است. علیرغم اینکه فروش در شرایط نامطلوب اقتصادی سخت است، ولی غیرممکن نیست. همیشه راه‌هایی برای افزایش میزان فروش در چنین شرایطی وجود دارد که در زیر به چهار مورد از آنها اشاره می­کنم:

 

1) موضع دفاعی بگیرد

 در شرایط نامطلوب اقتصادی در کنار سختی‌های فروش رقابت نیز دشواری‌های خاص خود را دارد. می‌باید این گونه فرض کنید که رقبا هر روز و سرساعت به دنبال مشتریان شما هستند. شما باید حالت دفاعی به خود گرفته و مشتریان کنونی خود را حفظ کنید. در صورت امکان می‌توانید قراردادهای بلندمدت‌ انعقاد کرده و قراردادهای فعلی را به قراردادهای بلندمدت تبدیل کنید. این یک استراتژی فروش هوشمندانه می‌باشد که در شرایط نامطلوب اقتصادی تأثیرات بسیار مثبتی بر جای می‌گذارد. بنابراین هیچ‌گاه تمرکز بر مشتریان کنونی خود را فراموش نکنید.

 

 

2) آگاه و مطلع باشید:

آگاهی و مطلع بودن از شرایط بازار، رقبا وغیره یکی از کلیدهای طلایی نجات کسب و کار در شرایط بد اقتصادی است.

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش " بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله توسعه مهندسی بازار، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.