وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

"‌پادکست بازاریابی ایران "با 3 موضوع کاربردی برای جوانان ایرانی

بخشی از توضیحاتم را در این باره بخوانید. اما بهتر است برای اطلاع بیشتر به "‌پادکست بازاریابی ایران‌" مراجعه کنید که به نشانی http://marketingpodcast.ir قابل دسترسی است.

1-  انسان چند بعدی موفق است

 

انسان تک بعدی نباشیم. اگر مهندس مکانیک هستید، بهتر است و باید در موسیقی، نقاشی اطلاعات فراوانی داشته باشید. تعجب نکنید. چون ساخت ماشین‌های نسل آینده، به سمت ماشین‌های رؤیایی گرایش پیدا کرده است.بدون یادگیری هنر، مهندسان به ساخت ماشین‌هایی دست زدند که آن را دیده‌ایم.دنیای آینده برای این ماشین‌های معمولی، جایی ندارد.

 

دانشمندان می‌گویند بکوشید نیمکره چپ مغز، با نیمکره راست بیشتر پیوند یابند تا انسان‌های منطقی با ابعاد و وجوه دیگری نظیر هنر، شعر، ادبیات نیز ارتباط و پیوند برقرار کنند. بقیه توضیحات را در سایت "‌پادکست بازاریابی ایران‌" بشنوید.

 

2- مدیریت سامو

 

کتابی در ایران ترجمه شده با عنوان مدیریت سامو، ترجمه دوست ارجمندم مهندس رزمان و همکارش.

 

در این کتاب او از 6 اصل کلیدی می‌گوید که نقش اصلی در موفقیت ایفا می‌کند

 

1) مسئولیت زندگی‌تان را خودتان برعهده بگیرید

 

2) در مقابل افکارتان متعهد باشید

 

زنده یاد مجتبی کاشانی، یار سفر کرده‌ام می‌گوید:

 

ذهن ما باغچه است

 

گل در آن باید کاشت

 

و نکاری گل من

 

علف هرز در آن می‌روید

 

چهار اصل دیگر را در سایت "‌پادکست بازاریابی ایران‌" بشنوید

 

3- اهمیت پس‌انداز

 

چرا افراد خود را بیمه می‌کنند؟ حتماً می‌دانید در جامعه خودمان، افراد زیادی خودشان را بیمه عمر می‌کنند.

 

امنیت خاطر یکی از دلایل این گروه از افراد است. مدیریت ریسک دلیل دیگری است که این افراد بابت آن خودشان را بیمه عمر می‌کنند. از قدیم می‌گفتند برای روز مبادا پس‌انداز کنید.

 

مطالعه افراد موفق نشان می‌دهد که "دانایی" را پس‌انداز می‌کردند. این افراد 3 درصد از درآمدشان را برای آموزش اختصاص می‌دهند. حاضر نیستند این سرمایه‌گذاری را به تاخیر اندازند.

 

توصیه من به جوانانی که کار مناسب به دست می‌آورند، اما بابت حقوق دریافتی کم، کار را رد می‌کنند این است که آیا بهتر نیست با "‌کارکردن" خودتان را به شرکت‌ها اثبات کنید. بدون تردید اگر کار شما با همان حقوق کم، درخشان باشد، تردید نکنید که مدیران حاضرند شما را برای کارهای بالاتر استخدام کنند. مراقب باشید شما در کار باید "تجربه" بیاموزید و نه اینکه سابقه‌ی کارتان بالاتر رود. بین این دو تفاوت قائل شوید. در این باره و سایر توضیحات "پادکست بازاریابی ایران" را بشنوید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.