وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

آینده‌سازی یا آینده‌سوزی؛ انتخاب با شماست

بالاخره این کنجکاوی، تقریباً تمام کارمندان را راس ساعت 10 به سالن اجتماعات کشاند. همه با هیجان خاصی پیش خود فکر می‌کردند که، "حقش بود که مُرد! مگر نفهمیم که این آدم دو دوزه باز چه کسی بوده است!"

کارمندان کنجکاوانه و با کمی عصبانیت به صف شدند تا زودتر خائن را درون تابوت ببینند، اما هر که بالای تابوت می‌رسید از شدت تعجب خشکش می‌زد و زبانش بند می‌آمد.

 

آیینه‌ای درون تابوت گذاشته شده بود و هر کس درون تابوت را نگاه می‌کرد، تصویر خود را می‌دید. نوشته‌ای نیز بدین مضمون در کنار آیینه بود:

 

"تنها یک نفر وجود دارد که می‌تواند مانع از رشد شما شود و او کسی نیست جز خود شما...

 

زندگی شما تنها زمانی تغییر می‌کند که شما تغییر کنید... شما تنها کسی هستید که مسئول زندگی خودتان می‌باشید... مهم‌ترین رابطه‌ای که در زندگی می‌توانید داشته باشید، رابطه با خودتان است.

 

"دنیا مثل آیینه است و انعکاس افکاری که فرد قویاً به آنها اعتقاد دارد را به او باز می‌گرداند."

 

ذکر این ماجرا در واقع پیش درآمدی بود برای ورود به بحث اصلی. آینده چیزی نیست که انسان به ارث ببرد؛ بلکه چیزی است که خود می‌سازد. به بیان ساده آینده آیینه‌ی حال ماست.

 

در این میان محیط کار و فضای پیرامونی ما می‌تواند به عنوان بستری برای ساختن آینده بر روی آن باشد. چنانچه بنای این ساختمان از همان خشت اول طبق اصول پایه‌ریزی شود، آنگاه می‌توانید امیدوار باشید که بستری مستحکم و قابل اتکا را برای آینده‌ی خویش فراهم کرده‌اید. بااین حال، تغییرات فزاینده‌ی اقتصادی و فناوری کماکان ماهیت کار را نیز دستخوش تغییر و تحول کرده است. امروزه حتی داشتن شغلی فوق‌العاده نیز نمی‌تواند تضمین‌گر موفقیت شغلی آتی شما باشد.

 

اما اساتید هاروارد پیشنهاداتی ارزنده دارند که میتواند آتیه‌ای خوش را برای شما رقم بزند و آینده‌ی شغلی و شخصیتان  را دچار تحول سازد. به گمان کارشناسان هاروارد، عصر کنونی دروازه‌ی ورود به عصر جدید کار است، عصری که آینده‌ی شما در آن به آن بستگی دارد که صدایتان در میان هیاهوها گم نشود. حال برای آنکه به این مهم دست یابید، باید در سه زمینه کسب مهارت کنید: برندسازی شخصی، کارآفرینی، و ارتباطات بیشتر.




    • برند شخصی خود را بسازید



منظور از برند سازی شخصی آن است که صدای شما در میان هیاهوهای فراوان ، به اندازه‌ی کافی رسا و قابل فهم باشد. به این ترتیب هر چه برند شخصی شما قویتر باشد، صدای شما بلندتر و 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.