وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

پنج گروه که وجودشان در تیم‌کاری شما ضروری است

«تنهایی خوب است، می‌توانی درد و دل خود را برایش بگویی.. نباید فراموش کرد که تنهایی به ما فرصت می‌دهد که به افکارمان برسیم، در خود غرق شویم و به مشکلات بیندیشیم، اما اینطور نیست که تنهایی در تمام موارد بتواند به ما راه ‌چاره‌ای نشان دهد!»

 

  مدل 5 ضلعی، الگویی برای مدیرانی است که قصد دارند تیمی رویایی در سازمان خود بوجودآورند. هر یک از این 5 دسته دارای دیدگاه، و  قابلیت‌های مختلف هستند و هم‌افزایی آنها موجب افزایش شدید راندمان گروه خواهد شد. البته مدیریت سازمان مرکز ثقل مدل 5 ضلعی است و وظیفه‌ی او ایجاد روابط و هماهنگی و انگیزش اعضای گروه است.

 

 اما 5 گروه ذکر شده شامل چه کسانی می‌شود:


    • حامیان مشوق: اینها کسانی هستند که از تشویق و تحسین سایرین دریغ نمی‌کنند. آنها شنونده‌ی بسیار خوبی هستند و در مدیریت انگیزش فوق‌العاده‌اند. آنها به دیگر اعضای گروه کمک می‌کنند تا مثبت‌اندیشی را پیشه‌ی خود سازند. همگی ما نیازمند داشتن چنین افرادی هستیم تا گاهی حتی در زندگی غیرکاری نیز رفیق گرمابه و گلستان ما باشند.
    • شمه‌های خلاقیت: نام این عده با نوآوری و خلاقیت گره‌خورده است. آنها قادرند تا دیدگاه شما نسبت به مسائل را تا 180 درجه تغییر دهند. همگی اعضای تیم باید از چشمه‌ی جوشان خلاقیت این افراد سیراب شوند. پیشنهادات نامتعارف و بدیع آنها می‌تواند شما را از بحران دور کند. آنها قادرند غیر ممکنهای ذهنی بسیاری در شما را به ممکن تبدیل کنند. 

 

 

 ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار " بخوانید.

 

سبز باشید.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.