وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

شماره بیست و ششم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

شماره بیست و ششم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

شماره بیست و ششم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

شماره بیست و ششم (مرداد 1395) ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد. با خواندن این ماهنامه با مسائل و موضوعات متنوع حوزه بازاریابی و فروش آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر می‌دانم که علاقه‌مندان برای دریافت اشتراک می‌توانند با شماره 66475273 در تهران تماس حاصل کنند.

چکیده مجله

یادداشت مدیرمسئول
به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

سرمقاله
نورون‌های آینه‌ای و سبک فروش
به قلم دکتر مسعود نصرت‌آبادی، روانشناس سلامت و مدیرعامل شرکت نوروبیز

سرخط خبرها
•    سرپرست اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال منصوب شد
•    همایش راهکارهای بازاریابی نوین برگزار می‌شود
•    افزایش سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بازار خرده‌فروشی
•    بازاریابی لازمه رونق تولید است


قدرشناسی
هوش قدرشناسی و تأثیر آن در محیط کسب‌وکار
لائو تسه، پدر تائوئیسم گفته: فقط یک خردمند می‌داند در دل یک دانه چه چیزی نهفته است. این عبارتی است که در حال حاضر به عنوان هوش قدرشناسی قرار است از آن صحبت ‌کنیم، اصطلاحی که توسط تاجو تاچانکری ابداع شد برای توصیف توانایی برخی در دیدن ظرفیت مثبت ذاتی موقعیت یا افراد- توانایی دیدن محصول پیشرفت غیرمنتظره، استعداد فوق‌العاده، یا راه‌حل‌های با ارزش آینده که در شرایط فعلی به آسانی قابل دیدن نیست. به طور خلاصه، توانایی دیدن درخت بلوط در میوه بلوط است. این اصطلاح از زمان مطالعه رشد کارآفرینی فزاینده در دره سیلیکون اواخر دهه 1990 متداول شد. به عبارت دیگر این هوش قدرشناسی است که تا اندازه‌ای اجازه می‌دهد، بسیاری از مهاجران بسیار بااستعداد از کشورهای مختلف در این منطقه جمع شده و شکوفا شوند. این افراد سرمایه‌گذاران جسوری که در جستجوی ایده‌های درست برای سرمایه‌گذاری و به دنبال "چگونه می‌توانم این کار را انجام بدهم؟" هستند در عوض"شانس اینکه این ایده شکست بخورد تا چه اندازه است؟ آنها محیطی با احتمال بالا از نتایج مثبت خلق کرده‌اند که تبدیل به تب مسری برای فرصت، موفقیت، انعطاف پذیری، و شناخت احتمالات شده است.


میزگرد
نقش و اهمیت منابع انسانی در سازمان‌های فروش
شرکت‌کنندگان:
احمدرضا نخجوانی: مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت شاتل
ابوالفضل افشاری: رئیس امور اداری شرکت آی‌سودا
سیدحسین هویت‌طلب: مشاور اجرایی و معاونت پشتیبانی شرکت رویاطرح داخلی
حمیدرضا چراغی: مدیر منابع انسانی
پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

آراستگی
نقش ظاهر در فروشندگی
فروشندگی هنری است که تلفیق شده چندین مهارت مهم می‌باشد که شاید کمتر فروشنده‌ای این مهارت‌ها را به نام بشناسد. هنر مذاکره یکی از این مهارت‌هاست و حفظ ظاهر فروشندگی مهارت دیگری است که ارتباط نزدیکتری با مذاکره دارد و تضمین‌کننده فروش است.

بازاریابی دارویی
سفارش‌سازی در داروخانه‌ها (قسمت اول)
بهتر است در هر داروخانه بر اساس سوابق خریدهای قبلی (که معمولا از روی فاکتورهای تسویه‌نشده‌ای که همراه ویزیتور می‌باشد یا از روی سیستم قابل تشخیص است) و تمرکز اولیه روی همان محصولات، شروع به سفارش‌سازی شود و بر اساس سیر نزولی بالاترین خریدها اختصاصاً مربوط به هر مشتری، روند سفارش‌سازی را ادامه دهیم، که البته این سیر نزولی بر حسب شرایط هر شرکت می‌تواند بر اساس ریال یا بر مبنای تعداد باشد.

مدیریت استرس
پادزهری برای ترس از نفروختن
در فروش، اضطراب دشمن موفقیت است. با این حال، بسیاری از فروشندگان از کنترل اضطراب خود عاجز هستند. ریشه اضطراب در غریزه‌ای به نام حفاظت از خود است که به گفته جِرمی کوبیچک، مربی و نویسنده حوزه فروش، برای یک تیم فروش مانند سرطان است. این غریزه باعث می‌شود که فروشندگان از وارد شدن به شرایط جدید هراس داشته باشند و تنها به مشتریان و شرایط فعلی اکتفا کنند.

نرم‌افزار پخش
مشخصات یک نرم‌افزار مناسب برای شرکت‌های پخش و توزیع
اگر شماره قبلی را خوانده باشید، می‌دانید که این مقاله در چند قسمت تصمیم دارد تا در مورد انتخاب یک نرم‌افزار مناسب برای شرکت‌های پخش و توزیع صحبت کند. 
بخش دیگری که می‌باید در انتخاب نرم‌افزار مورد توجه قرار گیرد، نحوه ثبت سفارشات در آن است.


برندسازی
سازمان‌مان چه رنگی باشد؟
انسان‌ها عکس‌العمل‌های متفاوتی در مواجه با رنگ‌های گوناگون از خود نشان می‌دهند. رنگ آبی احساس خشنودی و آرامش (خونسردی) را در ذهن ما متبادر می‌کند، در حالی که برای مثال رنگ قرمز احساس نیرومندی و حس اشتها داشتن را به ما منتقل می‌کند. این یک واقعیت است که باید بدون شک از ویژگی‌های رنگی که برای نشان دادن برند خود انتخاب می‌کنیم آگاهی لازم را داشته باشیم اما طبق نتایج شگفت‌انگیر اخیر، تصمیم‌گیری در این مورد بسیار پیچیده‌تر از انتخاب یک رنگ متناسب با یک خلق و خوی خاص می‌باشد.

مذاکره
ضرورت تدوین چک لیست مذاکره برای فروشنده سیار
فروشندگان را از منظر «محل جغرافیایی خدمت» می‌توان به دو دسته عمده تقسیم کرد:
1. فروشندگانی که در محل فروشگاه خدمت می‌کنند که در اینجا آنها را «فروشندگان ثابت» خواهم نامید؛
2. فروشندگانی که با مراجعه به محل مشتری به فروش اشتغال دارند و با الهام از نامگذاری دسته اول، این گروه را می‌توان «فروشندگان سیار» نامید.    

اشتیاهات فروش
خجالت‌آورترین اشتباهات فروش
جلسات رودررو با مشتری در عین حال که می‌توانند فرصتی برای ارائه مناسب محصول یا خدمت به مشتری باشند، در صورت عدم مدیریرت درست از جانب فروشنده خطراتی را نیز  برای او در پی خواهند داشت.
در برخی از موارد فروشندگان دچار اشتباهاتی می‌شوند که به قیمت از دست رفتن یک معامله خوب تمام می‌شود. این اشتباهات بعضاً اشتباهات کوچکی هستند که خیلی راحت می‌توان جلوی بروز آنها را گرفت. در ادامه به تعدادی از این اشتباهات که از قول یک فروشنده نقل شده‌اند، اشاره می‌شود.
پرسش و پاسخ
نمایش محصول
در بازاریابی، نمایش محصول بخشی از فعالیت‌های ترویجی یک محصول به حساب می‌آید که در آن محصولی به مشتریان بالقوه نشان داده می‌شود. هدف از نمایش محصول، معرفی آن به مشتریان بالقوه و ایجاد انگیزه‌ خرید در آنها است. محصولاتی که به صورت سمپل برای نمایش ارائه می‌شوند معمولاً شامل محصولات جدید یا نسخه‌ جدید محصولات موجود هستند. نمایش محصول به سه دسته‌ی کلی نمایش فروشگاهی، نمایش خیابانی (جاده‌ای) و نمایش نمایشگاهی تقسیم می‌شود.

موفقیت
پرورش نیروی درونی (بخش اول)
اشخاص کارهایی را انجام می‌دهند که در میزان بازدهی آنها اختلال ایجاد می‌کند؛ کارهایی که با عادات، شخصیت و خلق و خوی آنها در ارتباط است. هر کسی می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد اما برخی از افراد در این راه موفق نیستند. شاید دلیل این عدم موفقیت تمرکز بیش از حد روی عواملی باشد که در اختیار ما نیستند. این در حالی است که آنچه در اختیار ما است می‌تواند به نقطه قوت‌مان تبدیل گردد.

عشق کار
در برنامه تلویزیونی روزآمد بخشی با عنوان عشق کار وجود دارد که در آن پرویز درگی به معرفی یکی از کارآفرینان برتر ایرانی می‌پردازد. در شماره 24 ماهنامه گزارشی از برنامه مربوط به معرفی هوشنگ چراغی، بینانگذار فیلتر سرکان ارائه شد. در این شماره به معرفی علی اکبر رفوگران، مؤسس کارخانه بیک در ایران می‌پردازیم.

کتابخانه
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.