وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

تکنیک‌های فروش در بازاریابی دولتی (B2G)

برای اطلاع از این لوح فشرده (DVD)، به اختصار این فیلم‌ها معرفی می‌شوند؛

1-  بازاریابی دولتی چیست؟

 

2-  مراحل بازاریابی و فروش به دولت

 

3-  سطوح مختلف رابطه کسب و کارها با دولت

 

4- بزرگ‌ترین اشتباه بازاریابی کسب و کارها با دولت

 

5- روش‌های درست و نادرست فروش به دولت

 

6-  بهترین زمان برای بازاریابی و فروش به دولت

 

7-  چگونه یک کسب و کار کوچک می‌تواند به دولت بفروشد

 

8-  انواع خریداران دولتی

 

9- بهبود فرایند کسب و کار با دولت (1)

 

10-  بهبود فرایند کسب و کار با دولت (2)

 

11- میزگرد تخصصی بازاریابی و فروش به دولت

 

12-  تبلیغات دولتی: نیاز اجتماعی یا ژست سیاسی

 

گفتنی آنکه، دولت در "غرب" مفهومی متفاوت از جامعه ما دارد.

 

1-  بازاریابی دولتی چیست؟

 

این فیلم در قالب انیمیشن است. نخست جایگاه بازاریابی دولتی را تعیین می‌کند. مشخص کردن این جایگاه و تعریف دقیق آن، از بسیاری از خطاها جلوگیری می‌کند.

 

در همین فیلم 44 ثانیه‌ای، شما با تکنیک‌های ارتباطی آشنا می‌شوید که شما را در بازاریابی دولتی یاری می‌کند.

 

2-  مراحل بازاریابی و فروش به دولت

 

ثبت‌نام کردن و تکمیل فرم‌ها، اولین مرحله برای پیشنهاد فروش به دولت نیست. چرا که مسؤولان بررسی‌کننده تشخیص می‌دهند تا چه اندازه تخصصی کار کرده‌اید. در این فیلم، می‌آموزید که شما باید صنعت خودتان را با چه کیفیتی و کدام ملاحظات ارائه دهید.

 

3-  سطوح مختلف رابطه کسب و کارها با دولت

 

زمانی که با یک قرارداد دولتی رو‌به‌‌رو هستید، ضروری است با افراد مختلفی در ارتباط و تعامل باشید. هر کدام از این افراد نقشی ایفا می‌کنند. تمامی نقشها، خاص و ویژه است و شما باید بتوانید این ارتباط را تا پایان فعالیت در زمان مشخص اجرا کنید.

 

4-  بزرگ‌ترین اشتباه بازاریابی کسب و کارها با دولت

 

کارشناس بازاریابی تأکید می‌کند که شما باید "زبان دولت" را بیاموزید. شما باید روش فروش برای کالاها و خدمات مربوط به نیروی زمینی را با زبان متفاوت از کالاهای مربوط به نیروی دریایی بفروشید. آیا با این زبان آشنائید؟ اگر شما بخواهید با همان ابزارهای بازاریابی با "‌دولت" صحبت کنید، نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

 

رئیس یک مؤسسه مشاوره‌ای در این فیلم به شرکتها کمک می‌کند تا بتوانند به رشد بالایی از فروش به دولت دست یابند.


5- روش‌های درست و نادرست فروش به دولت

شما در فروش دولتی با چه کسانی سر و کار دارید؟ شما چگونه می‌توانید به این نوع از اطلاعات دسترسی پیدا کنید؟ چگونه می‌توانید از سد کارشناسان و تصمیم‌گیران دولتی بگذرید؟تمام این راهنمایی‌ها را در این فیلم جستجو کنید.

 

6- بهترین زمان برای بازاریابی و فروش به دولت

 

اگر شما کالا یا خدمتی را برای فروش دارید، و می‌خواهید آن را به دولت بفروشید، آیا خرید کتابچه‌های راهنمای خرید دولتی کافی است؟ چگونه از این کتابچه‌ها باید بهره‌برداری کنید؟

 

7-  چگونه یک کسب و کار کوچک می‌تواند به دولت بفروشد؟

 

اگر شما کارآفرینی با انگیزه در حوزه‌های تکنولوژی هستید، چگونه می‌توانید محصولات خود را به نهادهای نظامی یا ارتشی بفروشید؟

 

از کوچکی کسب و کار خود، و بزرگی دولت نترسید. کافی است پژوهش‌های نوآورانه داشته باشید، آن وقت، دولت خریدار خدمت شما خواهد بود.

 

8-  انواع خریداران دولتی

 

مشکل مشترکی که کسب و کارها با آن رو‌به‌رو هستند، این است که دولت، غول‌پیکر به نظر می‌رسد. از این رو می‌توان دولت را در دو اندازه در نظر گرفت الف) دولت به معنای کلان ب) دولت به معنای کوچک

 

تنها در این حالت دوم است که می‌توانید به دولت، کالا یا خدمت بفروشید.

 

9-  بهبود فرایند کسب و کارها با دولت (1)

 

اشتباهات شرکت‌ها در بستن قرارداد با دولت، متنوع و متفاوت است. یکی از آنها سستی است که خود شرکت‌ها مسئول آن هستند. زمانی که شرکت‌ها توجه کافی به توسعه کسب و کار نداشته باشند و به طور نظام‌مند برای رشد و توسعه فعالیت نکنند، در این حالت ناگزیر محو می‌شوند.

 

در بازاریابی دولتی مانند سایر گونه‌های بازاریابی، لازم است یک برنامه بازاریابی داشته باشیم و به آن برنامه عمل کنیم.

 

10- بهبود فرایند کسب و کارها با دولت (2)

 

اگر شما فرصت‌ها را رصد کرده‌اید، به مرحله‌ای وارد شده‌اید که به آن کسب فرصت می‌گویند. در اینجا با برنامه‌ریزی کسب فرصت یا مدیریت کسب فرصت آشنا می‌شوید تا بتوانید به دولت، کالا و خدمات خود را بفروشید.

 

11- میزگرد تخصصی بازاریابی و فروش به دولت

 

غربی‌ها می‌گویند: دولت، حیوانی است که اهلی کردنش سخت است. شما باید در سه سطح با دولت در ارتباط باشید. این سطوح کدامند؟

 

12-  تبلیغات دولتی: نیاز اجتماعی یا ژست سیاسی

 

در غرب، دولت‌ها برای تبلیغات خدمات عمومی باید هزینه کنند. اما در کنار آن، گاه همین بودجه‌ها را برای تبلیغ به نفع دولت که گرایش حزبی خاصی دارد، استفاده و بهره‌برداری می‌کنند. کارشناسان همواره در صددند تا این بودجه‌ها را کاهش دهند. از دیگر سو، صاحبنظران و کارگزاران تبلیغاتی نیز برآنند تا بین این دو نوع تبلیغات، تفکیک قائل شوند تا دولت را ناگزیر سازند بودجه‌ها را برای گرایش‌های حزبی به کار نبرند.


علاقه‌مندان برای خرید لوح فشرده "تکنیک‌های فروش در بازاریابی دولتی (B2G)" می‌توانند با پرداخت 5 هزار تومان، این لوح فشرده را از فروشگاه انتشارات بازاریابی خریداری کنند.

تلفن: 51 و 66408271 - www.marketingshop.ir


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.