وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

لوح فشرده (DVD) تکنیک‌های بازاریابی خدمات بانکی و مالی

6- شفاف‌سازی انتظارات مشتری

7- چگونه مشتریانتان را طبقه‌بندی کنید

 

8- اعتماد حرف اول را در بانکداری می‌زند

 

9- شیوه‌های بانکداری در روزگار سخت اقتصادی

 

1- عصر دوم بانکداری

 

برت کینگ، نویسنده کتاب "عصر دوم بانکداری" است. او مرد صاحب‌نامی در بین برجستگان مالی و بانکی است. در این فیلم کوتاه، او در قالب یک سخنران انگیزشی، از کتابش می‌گوید. برت کینگ، همچون سایر صاحبنظران بازاریابی و فروش، تاکید دارد که رفتار مشتری به سرعت در حال تغییر است. اما بانکداران این موضوع را جدی نمی‌گیرند. او تصریح می‌کند که روانشناسی مشتریان خدمات بانکی و مالی را باید آموخت (به نشریه توسعه مهندسی بازار مراجعه کنید).

 

برت کینگ، استاد فوق‌العاده جدی است، اما در این فیلم، آنجا که ضرورت دارد، با لحنی طنزآمیز، حاضران را هشدار می‌دهد. نقل می‌کند: یک بار یکی از مسؤلان مالی هنک‌ کنگ رو کرده به وی می‌گوید: اختاپوس‌ها مثل بانکها هستند و سپرده‌ها را در چنگ خود می‌گیرند. برت کینگ می‌گوید: ما به آنها درس بانکداری خواهیم داد! برت کینگ در طنزی نیشدار و تلخ می‌گوید: داشتن یک صفحه در فیس بوک، به معنای داشتن استراتژی در زمینه رسانه‌های اجتماعی نیست. سایر آموزه‌های این بانکدار برجسته را در فیلم ببینید

 

2-  سیر تاریخی بانکداری از آغاز تا امروز

 

فیلم با نگاهی تاریخی به بانک و بانکداری پرداخته است. از 2000 سال قبل از میلاد تا سال 2000 میلادی که بحران اقتصادی، زمینه سقوط بعضی از بزرگ‌ترین بانک‌های دنیا را ایجاد کرد. دیدن این فیلم را پیشنهاد می‌کنم چون، یک تصویر جامع و کامل از بانکداری پیشین و امروز را در 6 دقیقه فیلم تقدیم می‌کند.

 

3-  مشتریان چه انتظاری از بانک‌ها دارند؟

 

بانک‌ها کار می‌کنند، خدمات می‌دهند، اما کمتر در این فکر بوده‌اند که مشتری آنها چه انتظاری از بانک دارد. پاسخ این پرسش را در این فیلم ببینید.

 

یک بانکدار، در کمال سادگی و بدون فخرفروشی می‌گوید: مشتریانی که با ما کار می‌کنند، چند نکته را به ما آموخته‌اند. تصور می‌کنید مشتریان چه چیزی را به بانکداران آموخته‌اند؟

 

4-  بهره‌برداری از رویدادها برای جذب مشتریان

 

مدیر بازاریابی بانک سیگما در این فیلم از تجربیاتش می‌گوید. او باور دارد که باید یک شرکت مشتری محور باشند. در نگاه او، در پس هر رویدادی می‌توان، بخشی از مشتریان را وفادارتر کرد، بخش تازه‌ای از مشتریان جدید را به خدمات بانک آگاه کرد. خواهید گفت چگونه؟ این پاسخ را از زبان مدیر بازاریابی بانک سیگما بشنوید.

 

5- توصیه‌های کارشناسی برای بانک‌ها در زمان رکود

 

کوین نیوفلد، رئیس توسعه یکی از مراکز مالی و بانکی است. او در این فیلم آموزشی، چند توصیه دارد تا در بازار راکد، بانک‌ها و موسسات خدمات مالی، فرصت‌های فروش را افزایش دهند.

 

تاکید این خبره بانکی بر موضوعات متنوعی از جمله آموزش برای تیم فروش است. او بر این باور است که در زمان شرایط سخت اقتصادی، تا چه حد آموزش برای تیم فروش مؤثر است.

 

6- شفاف‌سازی انتظارات مشتری

 

چند کارشناس برجسته بانکی، توصیه‌های کاربردی اما قابل اجرا برای نظام بانکی دارند. این توصیه‌ها، در شفاف‌سازی انتظارات مشتری نهفته است. یکی از کارشناسان می‌پرسد: شما باید بدانید که چرا با مشتری تماس می‌گیرید و چه منفعتی برای مشتری دارید؟

 

7-  چگونه مشتریانتان را طبقه‌بندی کنید

 

راک بانک دردوبی، دارای 40 تا 50 رقیب عمده در منطقه است. راک بانک به عنوان یک بانک محلی بر آن بوده تا رقبا را کنار بزند. چگونه؟

 

یکی از مسوولان بانک، شیوه ساده اما کاربردی برای طبقه‌بندی مشتریان را عاملی برای پیشی گرفتن از رقبا می‌داند. در این فیلم نیز یاد می‌دهد که چگونه باید مشتریان بانکی و خدمات مالی را طبقه‌بندی کرد.

 

8- اعتماد حرف اول را در بانکداری می‌زند.

 

"اعتماد"، پایه و اساس معاملات بویژه معاملات اقتصادی است. اما مشتریان باید به بانک چگونه اعتماد کنند؟

 

در این فیلم، متخصص بانکی می‌گوید با بروز ناآرامی در بازارهای خدمات مالی، عملاً بسیاری از موضوعات زیر سؤال می‌رود.

 

9-  شیوه‌های بانکداری در روز گار سخت اقتصادی

 

راد‌ تاکر، مدیر یک شرکت بزرگ مالی (Financial selling system)، از شرایط سخت اقتصادی می‌گوید.

 

هفت راه‌حل راد تاکر را در این فیلم ببینید و بشنوید.

 

شایان ذکر است این لوح فشرده (DVD) با قیمت 5 هزار تومان از فروشگاه انتشارات بازاریابی خریداری کنید.

 

51 و 66408271 / www.marketingshop.ir

 

سبزباشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.