وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

هیچ‌وقت برای آموزش مهارتهای رهبری زود نیست

مدیریت، یعنی کارایی در بالا رفتن از نردبان موفقیت؛ رهبری، تعیین می‌کند که آیا نردبان به دیوار درست تکیه داده شده است.

 استفن کاوی

 

رهبری در کسب‌وکار فرایندی سازمانی است که در آن مردمی با دریافت کمک و حمایت دیگر افراد سازمان، مجموعه را به سوی تحقق هدفی مشترک پیش می‌برد. از زمان شکل‌گیری سازمانها به طور حرفه‌ای در اوایل قرن نوزدهم، رهبری کسب‌وکار به مبحثی مهم و تأثیرگذار در ادبیات سازمانی تبدیل شد و آموزش رهبران کارآمد تبدیل به نیازی ناگسستنی برای هر مجموعه‌ی کسب‌وکاری گشت. یکی از تازه‌ترین مباحثی که در آموزش رهبران برای اداره‌ی یک کسب‌وکار مطرح شده، بحث سن مناسب برای فراگیری تکنیکها و اصول رهبری است.

تحقیق مؤسسه‌ای به نام Zenger/ Folkman که یک موسسه‌ی مشاوره‌ای در حوزه‌ی و توسعه‌ی رهبری است، نشان می‌دهد که از میان 17 هزار رهبر کسب‌وکاری که از سرتاسر جهان در این مطالعه شرکت کرده بودند، سن متوسط رهبری 42 سال است. به طور مشخص بیش از نیمی از این افراد بین 36 تا 49 سال بودند، کمتر از 10% زیر 30 سال بودند و کمتر از 5% زیر 27 سال عمر داشتند.

در این تحقیق میانگین سنی افرادی که یک رده پایینتر از رهبران قرار داشتند (معمولاً مدیران ارشد یا سرپرستان) سنجیده شد و عدد 33 سال بدست آمد. وقتی این دو عدد را با یکدیگر مقایسه می‌کردم نکته‌ای به ذهنم آمد. 

 

 

 ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار " بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.