وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

مدیریت انگیزه در فروش

فروشندگان مجبورند برای تأمین نیازهای خود و خانواده‌ی خود سخت کار کنند و به همین دلیل استرس و فشار جزئی از کار آنها محسوب می‌شود. کمک به فروشندگان و به طور کلی تیم فروش برای داشتن و ساختن یک زندگی خانوادگی و معنوی خوب و هماهنگ کردن این زندگی با زندگی حرفه‌ای می‌تواند انگیزی‌ آنها را برای دستیابی به نتایج بهتر افزایش دهد.

انواع انگیزه برای فروشندگان

 

به طور کلی دو نوع نیاز انگیزشی برای یک تیم فروش وجود دارد:

 

1) انگیزه‌ی مستمر که بخشی از استراتژیهای کلی کسب‌و‌کار است و نوعی طرز تفکر و دیدگاه است

 

2) انگیزه در کوتاه‌مدت برای جبران شکستهای روزمره و مهیا شدن برای ادامه‌ی راه. مثلاً  فروشنده‌ای را در نظر بگیرید که یک تماس تلفنی ناموفق داشته، مشتری از او خرید نکرده و این عدم موفقیت روحیه‌ی او را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. حال اگر قرار باشد او 5 دقیقه‌ی بعد یک تماس خیلی مهم‌تر از تماس قبلی داشته باشد، عدم وجود انگیزه‌ی کافی می‌تواند خسارتهای سنگین‌تری برای او، تیم فروش و به طور کلی کسب‌و‌کار در پی داشته باشد.

 

فروشندگان نیازهای گوناگون و بعضاً متضادی با یکدیگر دارند، بنابراین راه ایجاد انگیزه در آنها نیز متفاوت و متنوع است. مدیران فروش باید تک تک پرسنل فروش خود را بشناسد و نوع درست پاداش را برای هر فرد انتخاب کند. به طور کلی محرک‌های ایجاد انگیزه به دو دسته تقسیم می‌شوند:

 

محرکهای مالی: حقوق، کمیسیون و پاداش

 

محرکهای غیرمالی: خدمات بیمه‌ای بهتر، شناخته شدن در گروه، اجازه‌ی اظهارنظر کردن در جلسات و ...

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش " بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.