وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چندی از آموزه‌های یک برگ درخت برای رهبران

شاید شما نیز با مشاهده‌ی این عنوان، ناخودآگاه به یاد این شاه‌ بیت معروف استاد سخن سعدی که می‌گوید، "برگ درختان سبز در نظر هوشیار، هر ورقش دفتری است معرفت کردگار" افتاده باشید.

اندی اندروز (Andy Andrews) از جمله افرادی است که جزء فهرست «تاثیرگذارترین اشخاص دنیا» از نظر نیویورک تایمز قرار دارد. اندی اندروز نویسنده‌ی داستانهای پر فروش و سخنگوی سازمانهای بزرگ در دنیا است. او بنا به درخواست چهار رییس جمهور ایالات متحده برایشان سخنرانی کرده است. کتابهای وی همیشه در ردیف پر‌فروشترینها قرار داشته اند.

 

"راهنما" و یا "هوشیار" (The Noticer) نام یکی از کتابهای بسیار مشهور و اثرگذار این نویسنده است. این داستان یک وقایع‌نگاری از احوالات یک شهر کوچک و مردمان ساده‌ی آن دیار است. مردم این شهر مشکلات خود را دارند، طلاق و فروپاشی خانواده‌ها، بزرگسالانی در آستانه‌ی تسلیم شدن در مقابل زندگی، و تاجرانی در شرف ورشکستگی،... . همه چیز از این شهر یک سمبل ناامیدی ساخته است، اما خوشبختانه به ناگهان پیرمردی مرموز به نام جونز دیدگاهی نوین و معجزه‌وار را برای تحول در زندگی به این مردم هدیه میکند. جونز یک راهنما و رهبر است. این موهبت اوست. او به نکاتی اشاره میکند که دیگران نادیده میگیرند.

 

 ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار " بخوانید.

 

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.