گفتگوی مارکتینگ نیوز با اینجانب درباره آموزشگاه بازارسازان
چه ضرورتی برای تأسیس آموزشگاه بازارسازان بود؟
به روزنامهها نگاهی بیندازید. برای مثال، پیام همشهری، صفحات آگهی متنوعی دارد. شرکتهای تولیدی و خدماتی فراوانی، آگهی میدهند تا بازاریاب، فروشنده حرفهای، ویزیتور استخدام کنند.
به موازات آن، اگر در شهر قدم بزنید، برخی از افراد را میبینید که روزنامه به دست با تلفن همراه یا از طریق تلفن همگانی با این شرکتهای تولیدی و خدماتی تماس میگیرند تا به عنوان ویزیتور یا فروشنده حرفهای استخدام شوند.
شرکتهای تولیدی همواره گلایه دارند که مجبورند هر از چندی آگهی بدهند، چون افرادی که استخدام کردهاند، کارایی بالایی ندارند، آموزش ندیدهاند، مهارت لازم را برای فعالیتهای فروش ندارند.
نیروهای فروش یا ویزیتورها نیز میگویند: اگر شرکتها بگویند برویم کجا آموزش ببینیم، حاضریم برویم، اما جایی سراغ نداریم. البته مدیران شرکتها نیز از اینکه علاقه مندان را به کجا معرفی کنند اطلاع زیادی ندارند.
توجه کنید یک حلقه گمشده در اینجا وجود دارد. از این رو آموزشگاه بازارسازان تأسیس شد تا نیروهایی که علاقهمندند آموزش علمی و مهارت ویزیتوری و فروش بیاموزند، در اینجا ثبت نام کنند.
آیا علاقهمندید از منافع و فواید این آموزشگاه بگویم؟
لطفاً توضیح دهید.
نیروهای فروش آموزش دیده، حیات سازمانها را تضمین میکنند. آیا فرمول معروف کنث بلانچارد را شنیدهاید که میگفت: تولید منهای فروش= اشغال. شما بهترین کالاها را عرضه کنید. اگر نتوانید بفروشید، تلی بزرگ از زباله دارید.
نیروهای خوب ویزیتوری میتوانند بقای سازمانها را تأمین کنند. به این ترتیب، هم شرکتهای پردرآمد و سود زا داریم، هم افراد دارای شغل پایداری هستند. دلیل انحلال بخشی از شرکتهای ایرانی، نبود" متخصص فروش" یا ویزیتورهای حرفهای است.
یعنی تاکنون درباره آموزش نیروهای فروش و ویزیتوری اقدامی نشده است؟
واقعیت تلخ آنکه، هنوز هم باور نداریم که همین افراد، درآمد و سود سازمانها را تأمین خواهند کرد.
"آموزش نیروهای فروش"چندان جدی گرفته نشده است. در نظام آموزش و پرورش کشور، تعدادی هنرستان بازاریابی داریم. این یک خبر فوقالعاده است. اما متون درسی، و کتابهای درسی اندکی داریم.
در نظام دانشگاهی، "فروش" جایگاه والایی ندارد. این در حالی است که دانشجویان پرشور و با انرژی دانشگاه میگویند: استادان در حد تئوریک هستند، "فروش" فراتر از تئوری، به انسانهای عملیاتی نیاز دارد که با چالاکی، حیات و بقای شرکتها را تعیین کنند.
خوشبختانه در سالهای اخیر، بخشی از کتابها، سمت و سوی "فروش" پیدا کرد. اما جامعه ما به تعداد بیشتری از این نوع کتابها نیاز دارد.
کسانی میتوانند "استادان فروش" باشند که در "بازار" به معنای دقیق آن، حجم فروش را بالا ببرند، به مدیران شرکتها اطمینان خاطر بدهند، و ......
چه کسانی در آموزشگاه بازارسازان میتوانند ثبت نام کنند؟
همه علاقهمندان و فعالان حوزه بازاریابی و فروش میتوانند در بازارسازان ثبت نام کنند و پس از اتمام مراحل، گواهینامه رسمی سازمان فنی و حرفهای دریافت خواهند کرد. مدیران شرکتها و سازمانها نیز میتوانند نیروهای فروش را معرفی کنند.
چه تضمینی دارد که این فراگیران پس از این آموزشها، مهارت بالایی پیدا کنند؟
سؤال کاملاً بهجایی است. ما به پشتوانه سالها آموزش در درون شرکتها و بیرون شرکتها، فروشندگان حرفهای را آموزش دادهایم. تضمین ما، افزایش درآمد سازمانهایی است که نیروی فروش خود را به ما سپردند.
ما مهارت افراد را میسنجیم و افزایش میدهیم. کسانی میتوانند از عهده "مهارت" برآیند که واجد این ویژگیها باشند. کسانی که جرأت میکنند درآمد خود را با دریافت کمیسیون (پورسانت) پیش ببرند.
چه دورهها و کلاسهایی در "بازارسازان" برگزار میشود؟
در بازارسازان کلیه دورههای مرتبط با بازاریابی و فروش در چارچوب ضوابط و برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای، برگزار می شود. برخی از عناوین این دوره ها بشرح زیر است:
- بازاریاب
- بازاریاب بیمه
- بازاریاب و فروشنده حضوری (ویزیتور)
- رئیس فروش
- فروشنده
- فروشنده لوازم خانگی
- فروشنده لوازم ورزشی
- فروشنده لوازم یدکی اتومبیل
- فروشنده مصالح ساختمانی
- مدیر بازاریابی
- مدیر بازاریابی بینالملل
- مدیر فروش
- مدیر فروشگاه
- مسئول خرید داخلی
- مسئول خرید خارجی
- مسئول صادرات و واردات
- مسئول فروش
- مهندس فروش
- نماینده فروش
- نماینده فروش بیمه
- فروش و بازاریابی در صنعت شما (ویژهسازی شده)
که البته دوره آخری را به درخواست سازمانها و شرکتها و بنا بر نوع فعالیتشان برگزار می کنیم.
و سؤال پایانی، از زمان دریافت مجوز چه اقداماتی صورت گرفته است؟
بازارسازان میکوشد تا از تمام قابلیتهای خوبش استفاده کند. در حال جذب استادان و مربیانی هستیم که برپایه قواعد و قوانین فنی- حرفهای باشند.
64 فیلم کاربردی را همکارانم آماده کردهاند، 64 فیلم برای فروشندهها و ویزیتورهای حرفهای است که این شغل را با چشمان باز و آیندهنگری برگزیدهاند.
علاقهمندان برای اطلاع بیشتر و ثبت نام میتوانند به سایت بازارسازان مراجعه کنند یا با شماره تلفن 4 - 66028401 تماس بگیرند.
سبز باشید