"شادی بهرهور" گفتگوی تازه اینجانب با رادیو
"شادی" و "شادمانی" هماینک در زمره تازهترین موضوعاتی است که دانشگاه هاروارد آن را برای توسعه کسبوکارها مطالعه میکند. قطعاً این "شادی" با آنچه این روزها با آن در کسب و کارها روبهروئیم، متفاوت است.
"تعطیلات پی در پی" چه کسانی را شاد خواهد کرد؟ خاطرات کودکی خود را اندکی جستجو کنیم، بویژه زمانی که به یکباره میشنیدیم بنا به دلایلی، معلم غیبت خواهد کرد و در کلاس درس حضور نخواهد داشت. غریو شادی و هیاهوی پس از آن مثالزدنی است. هنوز هم با کارکنانی روبهروئیم که با شنیدن تعطیلات پیشبینی نشده، شادی زاید الوصفی دارند.
نیازی نیست تا اندکی خردورزی کنیم که "تعطیلیهای مکرر" نمیتواند رمز موفقیت کشورهای توسعهیافته باشد؟
کدام عقل سلیم باور میکند شرکتهای توسعهیافته و پیشتاز کنونی در پرتو "تعطیلات" توانستند جهش تصاعدی داشته باشند؟
بدون تردید تعطیلیهای مکرر به عنوان سم مهلک کسبوکار است. محیطهای نه چندان دلچسب کار، مانع از تحقق ایدهها و رؤیاها است. درست به عکس، این فضاهای شوقانگیز کاری است که سبب خواهد شد تا افراد ساعتهای متمادی با عزمی راسخ در تحقق نوآوریها و رؤیاهای کسبوکار بکوشند تا به این "شادمانی" دست یابند.
"شادی بهرهور" پاداش اعجابانگیز دانشمندانی است که گاه متوجه روزها و ایام نمیشوند، کنج کتابخانهها و آزمایشگاهها را رها نمیسازند، سرما و گرما و آمد و شد اطرافیان، توجه آنان را به خود جلب نخواهد کرد؛ چرا که فضای پر از شادمانی، درون وجودشان را فراگرفته است.
"شادی بهرهور" نیاز امروز کسبوکارها و کارکنانی است که اشتیاق آن را دارند تا طرحی نو دراندازند. از کلیشههای امروز فاصله بگیرند تا رؤیاهای آتی را جامه عمل بپوشانند. حرفهای دیگر را در پادکست بازاریابی ایران بشنوید.
سبز باشید