ترفندهای فروش از بازار بزرگ استانبول برای خرده فروشان
Jon Gelberg، نویسنده مقاله حاضر، از اعضای یکی از شرکت های معتبر در زمینه بازاریابی در نیویورک است که نکات جالبی را از مشاهدات شخصی خود از بازار قدیمی استانبول در این یادداشت بیان کرده است که جهت مطالعه شما همراهان عزیز ترجمه شده است.
بازارهای این منطقه از قدیم الایام محل داد و ستدو رفت و آمد مردمان بسیار بوده است. یکی از بازارهای شاخص در این حوزه تمدن بازار بزرگ استانبول با بیش از 5000 باب مغازه است. روزانه چیزی نزدیک به 250 هزار تا 400 هزار نفر به این بازار سر می زنند تا هم از معاشرت با مردم و هم زیبایی های بازار و از همه مهم تر خرید کردن لذت ببرند، خیلی هم عجیب نیست چرا که این بازار محل عرضه انواع قالیچه، ظروف سرامیکی، طلا، نقره و خلاصه از شیر مرغ تا جان آدمی زاد را در پستوهای خود دارد.
به دلیل تراکم واحدهای تجاری رقابت در این بازار حرف اول را می زند. این بازار مدرسه ای بزرگ برای کسانی است که به دنبال یادگیری تکنیک های فروش و ایجاد تمایز باشند. اما این روش ها چیست:
1. کمی شوخ طبعی خرج خریدار کنید.
وظیفه شما فقط فروش کالا نیست، باید کمی هم خلاقیت به کار برد. از جمله عباراتی که در بازار استانبول به گوش من می رسید و مرا مجذوب خود و البته وادار به خرید می کرد این ها بود
- راه رفتن شما شبیه آدم هایی است که قصد خرید قالیچه دارند.
- دوست ندارید همه پولتان را در مغازه من خرج کنید.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش " بخوانید.
سبز باشید