ده اشتباه که باعث فرسایش مشتریان می شوند
2- تلاش برای پیروزی در مشاجرات
لازم است به یاد داشته باشیم که جذب یک مشتری جدید هزینه بسیار سنگینتری از حفظ مشتریان موجود دارد.
صاحب یک کسبوکار کوچک برای موفقیت باید به این جمله باور داشته باشد: "همیشه حق با مشتری است." اگر شما سعی کنید به قیمت از دست دادن یک مشتری در یک مشاجره پیروز شوید، در واقع کسبوکار خود را محکوم به از دست دادن بخشی از درآمد کردهاید و بسیار متحمل است که به تبلیغات دهان به دهان منفی دچار شوید.
3- از دسترس مشتریان خارج شدن.
اگر مایل هستید خریدی تکرار شود لازم است که همیشه در دسترس مشتریان باشید. اگر ارتباط با بخش خدمات مشتریان یا مدیریت برای مشتریان سخت باشد، بازگشتی درکار نخواهد بود.
4- پافشاری بر روی یک سیاست
هر تعامل را فرصتی بدانید برای ایجاد روابط شخصی و منعطف، این کاری است که از عهدهی کسبوکارهای کوچک بهتر برمیآید. "جملاتی مثل متأسفم"، "این سیاست ماست" یا "اگر برای شما این کار را انجام دهم، باید برای بقیه هم انجام بدهم" سریعترین راه از دست مشتریان است. مدیران باید به دنبال سیاستهای منعطف باشند.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری نوازی" بخوانید.
سبز باشید