ده راهکار ساده برای حفظ مشتریان
اگر به این فرایند بیشتر دقت کنیم میبینیم که پنج مرحلهی اول برای تبدیل مشتری احتمالی به مشتری قطعی و دو گام بعدی برای حفظ این مشتری ضروری هستند، یا به بیان دیگر همان جذب و حفظ مشتری که برای موفقیت هر کسبوکاری الزامی هستند.
مشتریان قدیمی و بلند مدت معمولاً رضایت بیشتری دارند، بیشتر خرید میکنند و بیشتر ارجاع میدهند. برای این منظور در این نوشتار به ده راهکار ساده برای حفظ مشتریان قدیمی و نگهداری از مشتریان جدید اشاره میکنیم.
1- برای مشتریان فعلی برنامه بازاریابی داشته باشید.
مشتریان فعلی تجربهی کارکردن با شما را دارند و در نتیجه بیشتر احتمال دارد که دوباره نیز محصول شما را خریداری کنند. زمان، انرژی و منابع بیشتری را برای ارائهی خدمات بهتر برای این مشتریان صرف کنید.
2- نسبت به رویکرد و تعاملات خود وفادار باشید.
با مشتریان با صداقت، خوشرویی و احترام برخورد کنید و این روش را در بلند مدت حفظ کنید. اگر شما دراین مسیر ثابت قدم باشید، نزد مشتریان معتبرتر، مطمئنتر و قابل اتکاتر خواهید بود.
3- به تعهدات خود پایبند باشید.
اگر قولی میدهید حتماً به آن عمل کنید و آن را پیگیری کنید. با انجام گفتههایتان ، وفاداری و صداقت خود را به مشتری ثابت میکنید.
4- با مشتریان ارتباط قویتری برقرار کنید.
در مورد زندگی، امیدها، اهداف و نتایج مورد انتظار آنها اطلاعات کسب کنید. سؤالاتی بپرسید که به درکی عمیق و مشترک منتهی شود. هر چه این ارتباط قویتر باشد، رضایت دو جانبه بیشتر میشود.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری نوازی" بخوانید.
سبز باشید