وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

10 راه برای بازگرداندن مشتری ناخشنود 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

10 راه برای بازگرداندن مشتری ناخشنود

1-    اشکال کار را بیابید:

شاید به نظر ساده بیاید، اما خیلی از کارمندان و صاحبان کسب‌وکار، این پرسش حیاتی را فراموش می‌کنند: "چه اتفاقی افتاد؟"

 

حتماً لازم نیست که عذرخواهی کنید، چرا که در اغلب مواقع شما نمی‌دانید که برای چه چیزی شرمنده هستید. به جای عذرخواهی، با مشتری وارد صحبت شوید و به گفته‌هایش گوش کنید تا اطلاعاتی را که برای ارایه‌ی یک راه حل نیاز دارید، به دست آورید.

 

2-    به عمق مشکل بروید:

 

زمانی که علت ناراحتی مشتری را فهمیدید، نوبت به کشف مقصر یا مسئول این مشکل می‌رسد. چه کسی یا چه چیزی در پس این مشکل قرار دارد؟

 

ممکن است که شما دقیقاً ریشه‌ی مشکل را بدانید، اما بازهم لازم است که نظر مشتری را در مورد آن بپرسید. آن‌ها دیدگاه متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند. همچنین این صحبت نشان دهنده‌ی ارزشی است که شما برای نظر آنها قائل هستید.

 

3-    ارائه یک خدمت داوطلبانه:

 

زمانی که رابطه‌ی شما با یک مشتری قطع می شود، هیچ چیز مثل تقدیم یک خدمت داوطلبانه نمی‌تواند بیانگر تأسف شما از شرایط به وجود آمده باشد. این عمل به مشتری ثابت می‌کند که شما هنوز او را فراموش نکرده‌اید. همچنین به صورت غیر مستقیم این مفهوم را می‌رساند که بازیابی و ایجاد روابط جدید هنوز هم ممکن است.

 

4-    ارزیابی گفتار(و لحن)

 

اگر قصد دارید مشتری را راضی کنید تا فرصت دوباره ای به شما بدهد؛ از زبان و گفتاری استفاده کنید که نه تنها قانع کننده است بلکه، اعتماد برانگیز نیز باشد.

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری نوازی" بخوانید.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.