وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

یادداشت اینجانب برای مجله توسعه مهندسی بازار شماره 24 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

یادداشت اینجانب برای مجله توسعه مهندسی بازار شماره 24

 

1) سرمقاله‌ي هر شماره، به قلم يكي از استادان بازاريابي باشد.

 

سرمقاله‌ي نشريه در هر شماره، در اختيار يكي از استادان بازاريابي، تبليغات و فروش است. به اين ترتيب، نشريه ميزبان ديدگاههاي متنوع خواهد شد. از دكتر منوچهر نجمي، استاد دانشكده‌ي مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتي شريف ممنونيم كه دعوت ما را براي آغاز اين روند پذيرفتند. در آينده، با ارسال پيشنهادات و توصيه‌هاي استادان و اهالي بازاريابي، به استقبال ساير ديدگاهها خواهيم رفت.‌

 

 

 

2) تأكيد بر ميزگرد، گفتگو و مصاحبه‌ها

 

اميدوارم در سال 1391 توفيق آن را داشته باشيم كه به استقبال ميزگرد‌ها و گفتگوهاي بيشتري برويم. در اين شماره به مناسبت بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 133 تا 23 ارديبهشت ماه 1391) در خدمت ناشران بازاريابي، تبليغات، و فروش بوديم.‌همچنين گفتگو با بهمن فروزنده و مينو ميرزايي را در صفحات مختلف توسعه مهندسي بازار خواهيد ديد.‌

 

 

 

3) گفتگو با بزرگان و اهالي بازاريابي جهان

 

در هر شماره، گفتگويي با بزرگان جهان خواهيم داشت. خواه اين گفتگو قبلاً در نشريات و سايتهاي خارجي قابل دسترسي باشد نظير گفتگو با كاتلر، و خواه توسعه مهندسي بازار جداگانه طي تماسهايي با استادان خارجي ارتباط برقرار كند نظير جوزف بوور، استاد دانشگاه‌ هاروارد كه گفتگوي وي در اين شماره درج شده است.‌

 

 

 

4) گفتگوهاي نقادانه و چالشي

 

‌"توسعه مهندسي بازار" اميدوار است با طرح ديدگاههاي چالشي در بين استادان برجسته‌ي بازاريابي جهان، تنوع ديدگاهها را آشكار سازد نظير آنچه كاتلر به دانشجويان و استادان توصيه مي‌كند تا به چارچوبهاي بازاريابي حمله كنند، و يا ديدگاههاي پورتر از سوي استاد دانشگاه هاروارد زير سؤال مي‌رود كه در صفحه 30  و 31 مي‌خوانيد.‌

 

بدون ترديد، توسعه مهندسي بازار نيازمند دانش و بينشي است كه از آرا و افكار اهالي بازاريابي دريافت مي‌كند. خادمان شما در مجله علاقه‌مندند نظرات اهالي بازاريابي را به كار بندند تا در جهت ارتقاي دانش علمي و حرفه‌اي بازاريابي مجدانه عمل كنند.‌

 

 

 

دو خبر ديگر همراه با تقاضا:‌

 

الف: تغيير زمان برگزاري كنفرانس بين‌المللي در ايران‌

 

كنفرانس بين المللي كاتلر قرار بود 5 خرداد ماه 1391 در جزيره‌ي كيش برگزار شود. تحولات منطقه‌اي سبب شد تا زمان برگزاري اين كنفرانس تغيير يابد؛ از سويي تمايل داشتيم برپايي كنفرانس در تهران باشد، اما به‌رغم كوششهايمان نهايتاً زمان برگزاري كنفرانس تا اين لحظه به زمستان 1391 تغيير يافته است. همچنان علاقه‌منديم سازمانها و شركتهايي كه تمايل دارند به عنوان حامي در اين كنفرانس حضور يابند، با دبيرخانه‌ي كنفرانس بين‌المللي كاتلر 02116602840114) تماس بگيرند.‌

 

 

 

ب: خانواده‌ي ‌TMBA‌ بزرگتر مي‌شود‌

 

‌TMBA در خلال سالهاي اخير ناگزير به گسترش و توسعه بود؛ از جمله دريافت مجوز انتشارات بازاريابي به اين شركت اجازه داد تا ميزبان آثار تأليف و ترجمه‌اي صاحبنظران باشد. دپارتمان استعدادشناسي و منابع انساني شايسته‌ي بازاريابي در حد و اندازه‌ي تشخيص نيروهاي كارآمد در سطح مشتريان محدود بود. عملاً با تقاضاي روزافزون شركتهاي زيادي روبه‌رو شديم كه سبب شد تا اين دپارتمان در سطحي فوق‌العاده گسترده عمل كند. دريافت مجوز آموزشگاه بازارسازان از سازمان فني‌وحرفه‌اي، به ما اين فرصت را داد تا براي پرورش نيروهاي فروش و ويزيتوري سازمانها برآئيم؛ نيروهايي كه درآمد قابل توجه شركتها و مؤسسات را تأمين مي‌كنند اما براي حفظ و ارتقاي آنها تاكنون كمتر در كشور در قالب مؤسسات آموزشي فكري شده است.‌

 

مجموعه‌ي اين شرايط سبب شد تا فهرست نسبتاً مفصلي از نيازهاي شغلي در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار درج شود و اكنون با نيازهاي وسيعتري روبه‌روئيم و آن انتخاب استادان مبرز و برجسته براي آموزشگاه بازارسازان و ساير مشاغل است كه در سايتهاي شركت‌TMBA‌ يا ماركتينگ‌نيوز خواهيد ديد. ياريمان كنيد.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.