شماره 24 توسعه مهندسی بازار منتشر شد
ویژگیهای شماره 24 توسعه مهندسی بازار
قرار است از این پس،استادان بازاریابی با لطف خود، سرمقاله را تحریر کنند. دکتر منوچهر نجمی، دانشیاردانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف با عنوان "سازمان بازار محور، ضرورتی برای بازاریابی مؤثر" این سرمقاله را در صفحه 5 نشریه زینتبخش کردهاند.
استادان بازاریابی میتوانند بنا به پیشنهاد خودشان، برای شماره بعدی یا شمارههای آتی پیشقدم باشند.
میزگرد ناشران بازاریابی، تبلیغات، و فروش
میزگرد این شماره مقارن شد با برپایی بیستوپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب .برخی از ناشران بازاریابی، تبلیغات و فروش، انتشارات سمت، سازمان مدیریت صنعتی، کلک سیمین، رسا، دعوت ما را پاسخ گفتند. حاصل گفتگوهای این ناشران را در صفحات 10 تا 14 بخوانید.
گزارش
گزارش این شماره به نقد و بررسی کتاب "روانشناسی تبلیغات تجاری" اختصاص داشت که در سرای اهل قلم برگزار شد.
دکتر محمود محمدیان، استاد علی فروزفر و من حاضران این نشست بودند. روانشناسی تبلیغات تجاری اثری است برجسته از ماکس ساترلند با ترجمهی استاد سینا قربانلو از انتشارات مبلغان.
گفتگوهایی با کاتلر، جوزف بوور، بهمن فروزنده،مینو میرزایی
توسعه مهندسی بازار در این شماره، حاوی 4 گفتگو است.
1) گفتگو با کاتلر، اقتصاددان بازار
2) مصاحبه اختصاصی توسعه مهندسی بازار با جوزف بوور، مرد آهنین بازاریابی
3) گفتگو با بهمن فروزنده، اولین مترجم کتاب اصول بازاریابی کاتلر در ایران
4) گفتگو با مینو میرزایی، مترجم کتاب تبلیغات خدمات عمومی
جدال نظریه پردازان بازاریابی
گفتگوهای چالشی این شمارهی بین استادان بازاریابی جهان اختصاص دارد به نقد دیدگاه مایکل پورتر. به تازگی یکی از استادان دانشگاه هاروارد، مدل پورتر را به زیر سؤال برده است.
معرفی یک کتاب خارجی و یک نشریه خارجی
در این شماره، کتاب مدیریت کلوگ معرفی شده است. کلوگ مرکز آموزشی معتبری است که کاتلر در آنجا تدریس میکند.
تازهترین شماره نشریه عصر تبلیغات(Advertising Age) در این شماره معرفی شده است با ده گناه مرگبار بازاریابی.
اخبار بازاریابی جهان+ 10 کمپین برتر بازاریابی در سال 2011
20 خبر از تبلیغات هارلی دیویدسون، تاکتیکهای تازه پپسی، تصمیم ولوو، گردهمایی مارکهای مشهور مد در المپیک لندن، برنامههای بازاریابی پراکتراند گمبل را در این شماره نشریه بخوانید.
همچنین 2 صفحه از نشریه به 10 کمپین برتر بازاریابی حسی سال 2011 اختصاص دارد که با عکسها، مطالب جذابی را عنوان میکند.
مقالات
مهارتهای انسانی برای کسبوکارهای جهانی، تأثیر استراتژی بر موفقیت کسبوکار مکدونالد، نکات کاربردی در راهاندازی شبکه توزیع، بررسی و نوعشناسی فروشگاههای خردهفروشی، کرفور، در جستجوی مکانهای مناسب برای خرده فروشی برخی از مقالات این شماره توسعه مهندسی بازار است.
همکاران این شماره
شایسته است از همکاران این شماره نشریه توسعه مهندسی بازار صمیمانه قدردانی کنم که عبارتند از:
دکتر عبدالحمید ابراهیمی، دکتر منوچهر نجمی، دکتر محمود محمدیان، بهمن فروزنده، دکتر امیر سیدی،دکتر غزاله طاهری، علی فرقانی، فرزانه عسگری، اعظم احمدی، محمدرضا حسنزاده جوانیان، امیرعباس کاویانینیا، ندا صدیق، نگین روستا پیشه، محمد سالاری، مینو میرزایی، منصوره ابهر زنجانی، مهندس سعید صمدی، وحید نثایی، سیامک کاظمزاده، مهراسا صادقی
با تشکر از
دوستانی همواره پرلطف از اهالی بازاریابی با ارائه پیشنهادها و انتقادها در ارتقای نشریه توسعه مهندسی بازار سهمی بسزا دارند که بر خود فرض میدانم از آنان تشکر کنم. این عزیزان عبارتند از:
دکتر مسعود حیدری، استاد سینا قربانلو، دکتر کامبیز حیدرزاده، دکتر حسین وظیفهدوست، دکتر بهرام خیری، دکتر محمد طالقانی،دکتر ابراهیم چیرانی، دکتر شهرام گیلانی نیا، دکتر آذرکفاشپور، مهندس امیر توفیقی، دکتر محمد ابراهیم محجوب، دکتر رضا اکبری اصل، دکتر محمدعلی عبدالوند، دکتر قلیپور سلیمانی، دکتر فرزین رضایی، دکتر محمد بلوریان تهرانی
انتشارات بازاریابی
ناشران بازاریابی با ارسال نسخهای از کتابهای خود اجازه میدهند تا تازهترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش را برای اهالی بازاریابی در نشریه توسعه مهندسی بازار معرفی کنیم.
در این شماره، انتشارات رسا، سیته، سمت، کلک سیمین، سازمان مدیریت صنعتی، اتحاد، آیلار، ذهنآویز، مهربان نشر، و انتشارات بازاریابی، کتابهای خود را برای نشریه توسعه مهندسی بازار ارسال کردند.تمامی این کتابها در صفحات پایانی نشریه معرفی شده است.
علاقهمندیهای توسعه مهندسی بازار برای دریافت آثار و مقالات
توسعه مهندسی بازار نشریهای است کاربردی برای مدیرعاملان و مدیران بازاریابی و فروش
موضوعات مورد علاقه نشریه به شرح زیر است:1) گفتگو با اهالی بازاریابی
2) مطالعات بین رشتهای
3) داشتان شرکتها
4)مقالات و آثاری که با مطالعات موردی(case study) همراه است
به دلیل مخاطبان خاص، پرهیز از موضوعات کلی، دوری از واژههای فنی، گرایش به نثر سلیس و روان مورد توجه این نشریه است. چشم انتظار مقالات و آثاری هستیم که با این سلیقهها همراه است.
آگهیها
آگهیها بخش درآمدزای نشریه هستند. در این شماره نشریه، بانک اقتصاد نوین، بانک تجارت، استیل البرز، پیام همشهری، مدیران آنلاین، مارکتینگ نیوز، نشریه خطخطی، انتشارات بازاریابی، مدیریت ارتباطات، زنجیره امید، بنیاد کودک، کارآفرینناب، و انجمن روابط عمومی ایران یاریگر ما در این شماره بودند که عمیقاً سپاسگزار آنهائیم.
سبز باشید