کتاب راهکارهای فروش از زبان یک فروشنده منتشر شد
مفاهيم و مهارت، دو واژهي ارزشمندي است كه پيشرفت بشريت بستگي زيادي به توليد و توسعهي آنها دارد. دانشگاه علوم در كار توليد مفاهيم است و دانشگاه بازار در كار توليد مهارت. و اين دو لازم و ملزوم يكديگر هستند. بدون هر يك از اين دو واژه و بدون هر يك از اين دو دانشگاه، شاهد پسرفت خواهيم بود.
در همين راستا به آموزش تجويزي و آموزش توصيفي ميرسيم. عدهاي علم را در يك شاخه بخوبي فراگرفتهاند و ميتوانند با آموزش تجويزي، تجويزهايي را براي تشنگان دانش و پيشرفت، داشته باشند. اما عدهاي كه خاك بازار و صنعت را خوردهاند و اهل مهارت هستند، ايشان با آموزش توصيفي در تكميل و توسعهي علم گام برميدارند. در دنياي توسعهيافتهي امروزي و در كشورهايي كه در حوزهي اقتصاد پيشرفتهاي خوبي داشتهاند، شاهد جامعيتنگري بين اين دو هستيم، و جالب اينجاست كه مديران و كارآفريناني كه پلههاي نردبان كاروكسب را با بصيرت و تلاش طي كردهاند، عمدتاً خودشان را مقيّد ميدانند كه در زمان حياتشان دستبهقلم شده و تجربياتشان را كه طي سالها اندوختهاند، به نگارش درآورند و به اين وسيله اثبات كنند كه براي تغييري بزرگ به اين جهان آمدهاند، و فقط زندگي را از آن خودشان نميدانستهاند.
بهشخصه براي اين جماعت احترام زيادي قائل هستم. كتاب "راهكارهاي فروش از زبان يك فروشنده" را با دقت خواندم. آقاي باقر ناصري مردي از جنس بازار است كه قلم ساده و رواني دارد. كتاب نشاندهندهي اين است كه نگارنده اهل مطالعه است.
جملات خاصي در كتاب است كه در ادبيات بازاريابي و فروش نوين جاري است و اين نشاندهندهي اهل مطالعه و عالم بودن نويسنده است. نويسندهاي كه خود را دانشجوي دانشگاه بازار ميداند، بدينرو خود را ميوهي كالي ميپندارد كه براي بقا نياز به نور دانايي دارد. او اهل عمل است، از شاگردي به مديريت مجتمع تجاري رسيده است، و الان هم اگر لازم باشد، براي اثبات اينكه اگر ما فروشندهي متفاوت و متمايزي باشيم، ميتوانيم از بازاري كه خيليها آن را راكد ميدانند نان حلال دربياوريم، ساعتها در يكي از مغازهها به فروشندگي حرفهاي ميپردازد و عاشق است؛ چون با نگارش كتاب به هموطنان خويش ميگويد بياييد بخوانيد؛ اين حاصل تجربيات و آموختههاي من از علم و عمل است كه خالصانه در اختيار شما قرار ميدهم.
كتاب ساده، كاربردي، روان و مهارتي است. مطالعهي آن را به فروشندگان عزيز توصيه ميكنم.
از همكاران عزيزم احمد آخوندي، مدير تواناي انتشارات بازاريابي، و محسن جاويدمؤيد، سردبير داناي مجلهي "توسعه مهندسي بازار" كه در ويراستاري و تمامي مراحل نشر كتاب متحمل زحمات زيادي شدند، سپاسگزارم.
تقاضا ميكنم توصيهها و نظرات خود را براي در نظر گرفتن چاپهاي بعدي كتاب از طريق زير به ما برسانيد:
- سايت شخصي پرويز درگي: www.Dargi.ir
- نشاني اينترنتي: Info@TMBA.ir
- سايت انتشارات بازاريابي: Info@MarketingPublisher.ir
- نشاني اينترنتي: www.MarketingPublisher.ir
- نشاني انتشارات بازاريابي: تهران، خيابان آزادي (شرق به غرب)، بعد از خوش شمالي، كوچه نمايندگي، پلاك 1، واحد 10
- با شمارهي تلفكس: 66431461 (021)
- با شمارهي تلفنهاي: 66431637 (021) و 66434055 (021)
- با شمارهي تلفن همراه شخصيام: 091221994281
سبز باشید