کدام استراتژی برای کدام شرکت سودمند است؟
بحران اقتصاد جهاني يك واقعيت است كه با تمام ابعاد و ويژگيها بايد مورد توجه قرار گيرد. اين بحران تأثيري بر محيط كلان و خرد بر جا خواهد گذاشت.
كسبوكارها بهتر است نخست درك نسبتاً كاملي را از تأثير اين بحران بر محيط كلان در نظر بگيرند. گاه ضرورتي ندارد كه وظيفهي تحقيق و پژوهش را كسبوكارها بر عهده بگيرند؛ كافي است اين اطلاعات را از منابع مختلف در حد لزوم گردآوري كنند. براي مثال، مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي و برخي سازمانها و نهادها و يا اتاق بازرگاني و صنايع و معادن، در اين باره گزارشهاي متنوعي تهيه كردهاند و در دسترس قرار دادهاند. مطالعهي برخي از اين گزارشها ميتواند بخشي از اطلاعات مورد نياز را تأمين كند.
ادامه این مطلب را در کتاب “دل نکته های معلم بازاریابی” بخوانید.