وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

جشنواره الماس استیل البرز و خاطراتی شادی‌آور از برندگان این جشنواره 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

جشنواره الماس استیل البرز و خاطراتی شادی‌آور از برندگان این جشنواره

 

مهندس بذرافشان، مدیر بازاریابی و فروش استیل البرز، این ایده ابتکاری را در شرکت استیل البرز عنوان کرده بود که افراد صرفاً با ارسال پیامک می‌توانند در قرعه‌کشی الماس یک قیراطی شرکت کنند. بدین ترتیب هنجاری را شکست که مرسوم است جوایز باید در اختیار فروشندگانی قرار گیرد که بیشترین فروش را داشته‌اند، یا جوایز در اختیار خانواده‌هایی قرار گیرد که بیشترین محصولات استیل البرز را خریداری کرده‌اند.خوشبختانه این ایده زیبا از سوی شرکت استیل البرز مورد پذیرش قرار می‌گیرد و اقدامات تبلیغی صورت گرفت.

 

از مدتها پیش بسیاری از مطبوعات از جمله نشریه توسعه مهندسی بازار، صدا و سیما بویژه برنامه نود با اجرای عادل فردوسی‌پور برای مخاطبان ، این آگهی تبلیغاتی را در معرض دید و شنید قرار می‌دهند. مهلت شرکت در قرعه‌کشی از اول مهرماه 1390 اعلام شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانستند با ارسال پیامک، در قرعه‌کشی شرکت کنند.

 

چهارشنبه(26 بهمن ماه) در جمع با شکوه حاضران، برندگان این جشنواره، جوایز خود را دریافت کردند. جالب آنکه بسیاری از آنان باور نمی‌کردند برنده شده باشند. دلیل آن نیز ترفندهای غیراخلاقی است که این روزها در جامعه از سوی شرکت‌ها یا ماهواره با آن روبه‌رویند. جالب‌تر آنکه فیلم مستندی تهیه شده بود که صدای مکالمه با تماس گیرندگان نیز ضبط شده بود. اغلب افراد به زبان خودمانی می‌گفتند "سرکاری نباشد "آیا" واقعی است" و .....

 

برندگان جشنواره الماس استیل البرزو خاطرات آن‌ها

 

بیشتر برندگان، جوانان بین 20 تا 30 سال بودند. البته چندین نفر نیز افراد بزرگسال بودند. برندگان که از شهرهای دور و نزدیک آمده بودند، همچنان در هنگام شنیدن نام خود برای دریافت جایزه، ذوق زده بودند.

 

آقای یحیوی ، مجری برنامه بود که سالها پیش در تلویزیون برنامه‌های مختلف جشنواره را اجرا می‌کرد. او در هنگام دریافت جوایز از برندگان پرسش می‌کرد که آیا تصور می‌کردید برنده الماس استیل البرز باشید، و بیشتر پاسخ‌ها نیز نشان می‌داد هنوز هم برایشان تعجب‌آور است!

 

اما بشنوید از پرسش جالب مجری برنامه که از حاضران می‌خواست بگویند با الماس گران ‌قیمت چه خواهند کرد؟

 

جوانانی که ازدواج نکرده بودند، می‌گفتند به مادر خود هدیه می‌دهند. آنان که در دو سه سال اخیر ازدواج کرده بودند، گفتند الماس را به همسرشان هدیه خواهند داد. 2 نفر از حاضران گفتند سالها است مستأجرند، و اکنون با این الماس و تبدیل آن به پول نقد، می‌توانند رویای خانه‌دار شدن را تحقق بخشند. یک نفر می‌گفت خانه‌ای به تازگی خریداری کرده ، و برای پرداخت چک پایانی آن به مبلغ 12 میلیون تومان هیچ راهی پیدا نکرده است.اکنون با دریافت این الماس احساس می‌کند که به رزق و روزی بدون حساب که در قرآن به آن اشاره شده، دست یافته است.جوانی که در مشهد ساکن بود، و 3 سال از ازدواجش می‌گذشت در کمال ناباوری همگان گفت: برای آزادی یک زندانی اقدام می‌کنم.

 

شرکت استیل البرز در پایان مراسم، یک جایزه بیشتر در نظر گرفته بود. این جایزه را برای طراح ایده ابتکاری اختصاص داده بود. شخصی که با جسارت هنجارهای رایج در تبلیغات ایران  را بی مهابا تغییر داد.آقای بذرافشان، طراح ایده ابتکاری، مدیر بازاریابی استیل البرز، شرکت (استیل البرز) را متقاعد کرده بود که همگان را در جایزه شرکت دهید. مدیران عالی شرکت نیز در پایان یک قطعه الماس را به وی هدیه کردند. جناب بذرافشان نیز اعلام کردند که روز پنجشنبه در محل شرکت، قرعه‌کشی در بین کارکنان خواهد شد تا این جایزه نیز به شخصی دیگر از گروه بازاریابی تعلق گیرد.

 

سخنرانی مالک استیل البرز

 

آقای ایزد پناه(پدر) ،مالک شرکت استیل البرز ضمن خوشامدگویی به حاضران، سخنان کوتاهی ایراد کرد. وی در آغاز شعری خواند:

 

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم                          موجیم که آسودگی ما در عدم ماست

 

وی گفت: استیل البرز در آغاز انقلاب یعنی بهمن ماه 1358 شروع کرد. از مساحت 600 متر مربعی با 5 نفر کار تولید را آغاز کردیم. تولید شاید کار مشکلی باشد، اما تولید لذت دارد. چون لحظه به لحظه احساس می‌کنید که تولدی دوباره پدید می‌آید.

 

استیل البرز امروز در مساحت یک میلیون متر مربع با 1600 پرسنل، کار می‌کند. پیشتر، شانزدهمین سینک ساز بودیم و یعنی از آخر، اول بودیم. اکنون به همت مشتریان و بسیاری از فعالان از جمله سیستم بانکی که یار ما بودند، امروز اول هستیم یا دوم.

 

سخن پایانی آقای ایزد پناه، درس‌ها و نکته‌های فراوانی داشت آنجا که گفت: ما پول را در این مملکت پیدا کردیم، در این مملکت نیز خرج می‌کنیم.

 

سخنان دکتر روستا، دکتر بلوریان تهرانی، من، و دکتر انصاری

 

دکتر روستا، دکتر بلوریان تهرانی ، من و دکتر انصاری جزو استادان مدعو این جشنواره بودیم. دکتر روستا در سخنان کوتاهی گفت برای مشتری تعاریف متعددی از سوی غربی‌ها در کتاب‌ها آمده است؛ از جمله آنکه مشتری، پادشاه است، مشتری رئیس است، اما به نظرم مشتری در فرهنگ ایرانی، تعریف والاتری دارد. در فرهنگ ایرانی می‌گویند:مشتری ولی نعمت است، مشتری ارباب رجوع است. دریانی‌ها، که با سابقه نیک و خوشنامی در ایران‌شهره هستند، می‌گویند: مشتری ناموس است.

 

دکتر بلوریان تهرانی نیز ساده و صمیمی به تبلیغ استیل البرز پرداخت. گفت: من مصرف کننده استیل البرز هستم. جنس خوب باید توصیه شود.

 

سپس، سخنرانی کوتاه من بود. همچون همیشه با نام و یادخدا آغاز کردم: به نام خداوند عشق و امید.

 

با صراحت اظهار داشتم یکی از افتخارات درخشانم که جزو بهترین فعالیت‌های دوره مشاوره‌ای‌ام می‌باشد،

 

حضور در شرکت هفت الماس و استیل البرز است. خشنودم از آنکه در کنار بزرگانی نظیر آقای ایزدپناه(پدر) توانستم به سهم خویش در بالندگی این شرکت، ایفای نقش کنم. اکنون برخی از شخصیت‌های کلیدی شرکت استیل البرز در زمره کسانی هستند که خودم آنها را استخدام کردم. شادمان از آن رو که آنها نیز ستاره‌های درخشان این مجموعه خوشنام‌اند.

 

دکترجیب اله انصاری، دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در سخنانی، خوشحالی خود را ابراز کرد از اینکه امشب در جمع گروه فرهیخته استیل البرز حضور دارد؛ گروهی که با مدیریت دانش محور و دید جامع‌نگر، مجموعه استیل البرز را اداره می‌کند.

 

با اتمام سخنرانی و مراسم شام، از هتل بیرون آمدم. برف تمامی درختان و سطح خیابان را به زیبایی سپیدپوش کرده بود . بلیت پرواز برای فردا صبح زود ساعت 5:20 صبح به منظور تدریس در مقطع کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی اصفهان داشتم. برخی از دوستان که از برنامه‌ام خبر داشتند، تصور کردند که پرواز لغو خواهد شد. اما صبح زود پرواز به مقصد اصفهان رأس ساعت انجام شد.

 

با پرواز 19:20 شب به تهران برگشتم و بلافاصله از محل فرودگاه با اتومبیلی که از قبل به دنبالم آمده بود به همراه یکی از یاران و همراهان صمیمی‌ام در TMBA به سمت ساری حرکت کردیم و چون باید به سمینار جمعه، مورخ 28 بهمن در ساری می‌رسیدیم که در نوشته‌های دیگر به آن می‌پردازیم.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.