کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری به چاپ چهاردهم رسید
دو دیگر آنکه باز هم بیشتر دریافتم که اگر کتابی با فضای ایران و بازار ایران تناسب داشته باشد، مورد توجه اهالی بازاریابی و کسبوکار ها قرار خواهند گرفت.
بارها از سوی خوانندگان این کتاب مورد لطف قرار گرفتهام. وقتی دلیل علاقهمندیشان را به کتاب پرسیدم، پاسخهای این چنینی دریافت کردم:
- نثر آن ساده است
-نثر آن بیانی است، گویی کسی در حال گفتگو با ما است
-واژگان آن ساده است
-جملات مفهوم است و معنادار
-اطلاعات آن کاربردی است
-موضوعات آن ملموس و عینی است
-میتوان توضیحات را به کار بست و نتیجه آن را در عمل دید
-و ....
حتماً میدانید کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران نخستین اثر تألیفیام است که با استقبال فراوانی روبهرو شد. در قیاس با سایر کتابهایم، این کتاب و اولین اثرم بیش از سایر کتابهایم مورد توجه قرار گرفته است. خوب است در این باره طنز ظریف یکی از همکارانم را در انتشارات بازاریابی بشنوید که میگفت: شما(پرویز درگی) باید تلاش کنید به کتاب اولتان برسید. پس از انتشار کتابهایی نظیر مباحث و موضوعات بازاریابی، بازاریابی حسی، چگونگی اداره کسبو کاردر بحران اقتصادی و ....که مجموعاً به 20 جلد میرسد، ظاهراً با همه تلاشهای انجام شده، هنوز به نقطه ی اول نرسیدهام. به خاطر آوردم که از پیکاسو نقل شد که میگفت: میکوشد تا به خلاقیت هنری کودک 4 ساله دست یابد.
به هررو، پیشگفتار چاپ چهاردهم را در پی میخوانید (گفتنی آنکه چاپ دهم، یازدهم، دوازدهم، و سیزدهم از سوی انتشارات بازاریابی و با حمایت مادی و معنوی شرکت رونیکس منتشر و توزیع شد. چاپ چهاردهم نیز انتشار یافت اما پیشگفتار تازه ای نوشته نشد و همچنان همان پیشگفتار دهم زینت بخش کتاب است):
پیشگفتار چاپ چهاردهم
- چاپ دهم کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران با شروع فعالیت انتشارات بازاریابی همراه شد.از زحمات انتشارات رسا و مدیر دانای آن جناب آقای ناجیان عزیر که زحمت 9 چاپ قبلی را کشیدند، صمیمانه سپاسگزاری میکنم.
- استقبال اهالی بازاریابی و فروش ایران از این کتاب فراتر از حد تصور اینجانب بود و از این بابت خدای قادر را شاکرم.
- به گفته پروفسور کاتلر، پدر بازاریابی جهان، فروش از زمان خلقت بشر بهوجود آمده است و هر روز نیز علمیتر شده است.
- هر چقدر حضور اساتید بازاریابی و فروش در دانشگاه بازار بیشتر باشد و از تجربیات بازاریان بیشتر بهره بگیرند و هر چقدر حضور بازاریان و فروشندگان در محافل دانشگاهی ، کلاسها، سمینارها، بیشتر باشد این تبادل، برکات بیشتر و کاربردیتر برای ایران سربلند خواهد داشت.
- روند رو به رشد مطالعه در حوزه بازاریابی و فروش در ایران قابل مشاهده است ولی به نظرم سرعت و تناسب آن کم است و میبایست بیش از گذشته کار کنیم .
- حقیقت این است که تمام فعالان کسب و کار نیازمند این هستند که به بازاریابی و فروش بیش از گذشته اهمیت دهند و هیچ کسب و کاری نیست که به این علوم نیاز نداشته باشد، فراتر از آن حتی سازمانهای غیر انتفاعی و خیریه هم برای موفقیتشان نیازمند بهرهگیری از علم بازاریابی و فروش هستند.
- به دانشجویان عزیز توصیه میکنم فقط به سرفصلهای مصوب در دانشگاهها اکتفا نکنند. امروزه با زندگی در عصر اطلاعات و ارتباطات این خود دانشجو است که میبایست تمایزش را با سایرین اثبات کند و فقط به حضور در دانشگاهی معتبراکتفا نکند و یا حضور یک دانشجو در دانشگاه با نام و نشان پایینتر نشانه کم سوادی او نیست. تا میتوانید مطالعه کنید، خداوند در این دوره تمام امکانات آموزشی را برای ما مهیا کرده است، بهرهگیری از اینترنت و حضور در سمینارها در کنار مطالعه کتابهای کاربردی همگی زمینهی موفقیتمان را فراهم ساختهاند.
- ولی در کنار اینها کار کنید، قرار نیست حتماً حقوق داشته باشیم. یاد بگیریم که برای یادگیری، شاگردی کنیم. از کف بازار شروع کنید، مواظب باشید به اندازه مدارکتان، سواد داشته باشید، ما خودمان هستیم که دنیای آیندمان را میسازیم. پس بیایید با هم تلاش کنیم.
- از خانواده خوبم و همچنین خانواده دیگرم(منظورم خانواده کاری است) صمیمانه ممنونم، یاوران من در TMBA آنقدر خوب و عزیز هستند که در مسافرتها دلتنگیم برای آنان به اندازه دلتنگی برای همسر و فرزندانم است.
- به راستی جیم کالنیز نویسنده کتاب از خوب به عالی درست گفت که منابع انسانی شایسته، دارایی ارزشمند یک سازمان هستند.
- از تمام همراهان و اهالی بازاریابی و فروش ایران و اساتید عزیز که با معرفی کتابهای اینجانب و خرید آنها، من و همکارانم را در ادامه راه دلگرمتر میکنند، ممنونم.