لزوم هشیاری بیشتر نسبت به محیط کلان و خرد بنگاههای اقتصادی
در حال حاضر به دليل ارتباطات گسترده بين كشورهاي مختلف و تأثيرپذيري بسيار زياد آنان از وضعيت يكديگر، موضوع محيط كلان از سطح ملي فراتر رفته و منظري جهاني يافته است.
روزگاري اثر پروانهاي شدن در تمام نقاط جهان خصوصاً در حوزهي اقتصاد ملموس نبود، اما اكنون ميبينم كوچكترين اتفاق در يك كشور دنيا نظير يونان و پرتغال و در سطح وسيعتر در كشورهايي چون ژاپن و چين و امريكا كه سهم بيشتري از اقتصاد جهان را به خود اختصاص دادهاند، تأثير جهاني پيدا ميكند.
ادامه این مطلب را در کتاب “دل نکته های معلم بازاریابی” بخوانید.