وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

از دکتر امیرشاهی، پیشکسوت بازاریابی ایران تجلیل شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

از دکتر امیرشاهی، پیشکسوت بازاریابی ایران تجلیل شد

 

دکتر امیرشاهی، عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا (س) دارای رزومه‌ای بلند و بالا است. اما این روزمه در مقایسه با شأن علمی و اخلاق حرفه‌ای کم دیده می‌شود. حدود 100 مقاله، دفاع پایان‌نامه‌های دانشجویان، حضور در کنفرانسهای بین‌المللی در مقام رئیس شورای سیاستگذاری، همه و همه در برابر رفتار حرفه‌ای و اخلاق انسان دوستانه دکتر امیرشاهی ناچیز جلوه می‌کند.

 

از دکتر روستا، دکتر ابراهیمی، دکتر وظیفه‌دوست، دکتر ناصحی‌فر زمانی که پشت تریبون قرار گرفتند تا لحظه‌ای کوتاه از دکتر امیرشاهی بگویند، همچنان به سمت و سوی اخلاق و منش دکتر امیرشاهی گرایش یافتند و واژه‌ها بر مدار صداقت، نشاط، با اخلاق، انرژی مثبت، آرامش، امیدوار، امیدآفرین، ارزش آفرین، خوشرو، خوش سلیقه، منظم، کارآمد، برنامه‌ریز قرار گرفت.

 

دکتر امیرشاهی در آغاز برنامه از حاضران قدردانی کرد و ابزار خوشحالی خود را نشان داد. اما عنوان کرد که انجمن یک اشتباه کرده است، چرا که دیگرانی هستند ساعی و پر تلاش، و شایسته بود ار آنان تجلیل می‌شد. از دکتر روستا، دکتر ابراهیمی نام بردند.

 

می‌دانیم عمق گرایش و علاقه‌مندی هر استادی را به رشته تحصیلی‌اش می‌توان در زندگی فردی او جستجو کرد. دکتر امیرشاهی 2 دختر دارد و هر دو در رشته بازاریابی فعالند. یکی مدیر بازاریابی یک شرکت بین‌المللی در خارج از کشور است، و دیگری نیز در یک شرکت بین‌المللی در حوزه برندینگ آغاز به کار می‌کند.

 

محفل گرم و دلنشین دکتر امیرشاهی با حضور استادان بازاریابی ایران از دکتر هرمز مهرانی، دکتر بلوریان تهرانی، دکتر محمدیان، دکتر نوفرستی و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد او به همراه مادر، و همسر و علاقه‌مندان دور و نزدیک اهالی بازاریابی مثال‌زدنی بود، بی پیرایه، بدور از رفتارهای تصنعی. به همین دلیل دکتر امیرشاهی نیز با همان اخلاق خالصانه‌اش ازتجربیاتش گفت. از اینکه چرا در دوره جوانی به او پیشنهاد کرده‌اند در یک شرکت خودرویی، ناظر دولت باشد. بعدها به دلیل فعالیتش، هیأت مدیره‌ای برای آن شرکت تشکیل می‌دهد. بی‌آنکه بداند او را نیز به عضویت هیأت مدیره در می‌آورند. سپس مدیرعاملی را به وی می‌سپارند.

 

دراین محفل گرم و دلنشین که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، دکتر امیرشاهی از سه اصل گفت. به گفته دکتر امیرشاهی، این سه اصل، رضایت او را از زندگی تأمین کرده است.




    1. بها دادن به کیفیت    2.  برای پول کار نکردن   3.  لذت بردن از کاری که انجام می‌دهم



خاطره‌ای از روزهای کاری‌اش گفت، توصیه‌هایی برای مدیران داشت، توصیه‌هایی را برای دانشجویان بر زبان راند. برای انجمن علمی بازاریابی توصیه‌هایی کرد. از جمله آنکه موضعگیری کنند اما عالمانه، هوشمندانه و در برابر آنها که با فریبکاری عمل می‌کنند، بایستند.

 

بخشی از برنامه تجلیل از دکتر امیرشاهی با جملات و عباراتی تداوم یافت که حاضران برروی برگه‌هایی از وی نوشتند. من نیز امیرشاهی را به این شکل نوشتم.الف یعنی ادب، میم یعنی متانت، ی یعنی یادگیرنده، ر یعنی رهنما، شین یعنی شاد، الف یعنی اخلاق مدار، هـ یعنی هدفمند، و« ی» یعنی یاور دانشجویان و جامعه.

 

دکتر امیرشاهی، بازاریابی را مشکل اصلی در کشور دانست و گفت: به نظرم اگر بازاریابی اصلاح شود، بسیاری از مشکلات حل می‌‌شود. به همین دلیل در این رشته تحصیل کردم.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.