وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

پادکست بازاریابی ایران 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

پادکست بازاریابی ایران

 این تصوری کاملاً خطا است که باور کنیم رسانه‌های جدید با همه‌ی قدرت و توانایی‌های شگرف و سحرآمیز آن می‌توانند جایگزین رسانه‌های سنتی شوند. این پیش‌بینی سالها پیش پدید آمد که به مرور رسانه‌های سنتی نظیر مطبوعات در قالب کاغذ و جلد، و یا کتاب در قالب صفحات و برگه‌ها با حضور کتابهای دیجیتالی و الکترونیکی جایی نخواهند داشت. امروزه حتی بزرگترین سایت دنیا به نام «آمازون دات کام» با فروش میلیاردی کتاب در سراسر دنیا آغاز به کار کرد و همچنان فعالیت‌اش تداوم دارد. این در حالی است که همچنان از گسترش کتابهای دیجیتالی و الکترونیکی و فایل‌ها و فلش مموری‌های حاوی مطالب کتاب هر روز اخبار تازه‌ای می‌شنویم.

جالب است بدانید در ایران سالهای اخیر نیز به یکباره «رادیو» توانست مورد توجه کارگزاران تبلیغات قرار گیرد و زمانی که کلان شهرهایی نظیر تهران با ترافیک روزمره زندگی می‌کنند، رادیو جایگاه مناسبتری برای تبلیغات است؛ چرا که مردم و بساری از مدیران ناگزیرند فرصت‌های فراوانی را در همین ترافیک بگذرانند. شاید رادیو این رسانه‌ی کم هزینه، بهترین عامل انتقال پیام در چنین شرایطی باشد؛ صاحبنظران رسانه‌ها بر این باورند که هر یک از رسانه‌ها دارای مخاطبان خاص خود هستند. تا زمانی که رسانه‌ها بتوانند نیازهای مخاطب را پاسخ دهند، همچنان با اقبال روبه‌رویند. اصلی‌ترین موضوع برای رسانه‌ها، پاسخ‌گویی به نیازها و خواسته‌هایی است که مخاطبان از رسانه انتظار دارند.

 

پادکست به عنوان یک رسانه جدید دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متفاوتی است که پیشتر، رسانه‌های سنتی قادر به تأمین آن نبودند.

 

پادکست بازاریابی ایران

 

«پادکست» را «رادیوی شخصی» می‌گویند. در تعریف آن گفته‌اند: پادکست، شیوه‌ای است که از طریق آن می‌توان فایل‌های صدا را روی وب‌سایت پخش کرد تا کاربر بتواند با پیاده‌کردن یا دانلود‌کردن به آن دسترسی پیدا کند.

 

پادکست به عنوان یک ابزار یا رسانه جدید در دنیای مدرن به علاقه‌مندان این فرصت را می‌دهد تا لحظاتی را به «رادیویی» گوش دهند.

 

پیش از این، در سایت، با واژگان در خدمت علاقه‌مندان به بازاریابی بودم. همچنین با انتشار نشریه توسعه مهندسی بازار، از رسانه مطبوعاتی استفاده کردیم. انتشار کتابهای بازاریابی نیز رسانه‌ای دیگر است. دوستانم در نشریه، فیلمهای آموزش بازاریابی از هاروارد را تهیه کردند و با زیرنویس فارسی تقدیم علاقه‌مندان به بازاریابی کردند. فعالیت خوبی که همچنان تداوم دارد. در سمینارهایی که در تهران و استان‌ها انجام می‌شود، فیلمبرداری از سخنرانی انجام می‌شود. این فیلمها با هزینه‌ای اندک قابل تهیه است. همه این‌ها رسانه‌هایی هستند که مخاطبان خاص خود را دارند. از این سپس به اقتضای فرصت‌ها، علاقه‌مندم از طریق صدا نیز برخی آموزشها، توصیه‌ها، نکته‌ها، و راهکارهای بازاریابی را تقدیم کنم.

 

پادکست و گرایش به آن حاصل تماس «رادیو گفتگو» است. مدتها پیش، از رادیو تماسی گرفتند و اظهار کردند که علاقه‌مندند درباره کتاب‌ها بازاریابی اثر تألیف و ترجمه‌ای ام گفتگویی ضبط و پخش شود. پس از پایان این گفتگو با دوستان رادیو، درخواست کردیم تا فایل از این گفتگو را داشته باشیم که دوستان درکمال محبت آن را رسال کردند.

 

اکنون شما با «پادکست بازاریابی ایران» آشنا می‌شوید. بار نخست، «رادیو گفتگو» از 10 کتاب تألیفی و ترجمه‌ای اینجانب گزیده‌ای را عنوان می‌کرد و طی پرسش و پاسخ ملزم بودم تا آن کتاب را در حد بسیار کوتاهی معرفی کنم. اگر شخصی علاقه‌مند باشد تا بداند در 10 کتاب بازاریابی چه مطالبی آمده است و ساختار کتاب در حوزه بازاریابی چگونه تدوین و تشریح شده، شنیدن این پادکست‌ها را توصیه می‌کنم. البته همچنان کتاب، حاوی بسیاری از مطالب بازاریابی است که در صورت داشتن وقت، پیشنهاد می‌کنم مطالعه شود.

 

پس از رادیو گفتگو، از رادیو جوان تماسی گرفتند تا درباره «مارکتینگ یا امور بازار» و «چگونگی شرکت در مصاحبه شغلی» گفتگویی ضبط و پخش شود.

 

به لطف این دوستان و بویژه خانم سوادکوهی، فایل این گفتگو دریافت شد که هر دوی آن قابل شنیدن و در دسترس است.

 

رادیو اقتصاد نیز بنا به لطف و محبت خود، بخش‌هایی از سخرانی‌هایم را پخش کرده‌اند و نوید داده‌اند که در هفته آینده، فایل سخنرانی‌های پخش شده در رادیو را تحویل می‌دهند. پس از دریافت این فایل‌ها، همگی در پادکست بازاریابی ایران قرار می‌گیرد.

 

1)      کافی است در همین سایت (www.dargi.ir) به ستون سمت راست- بخش پادکست‌ بازاریابی مراجعه کنید

 

2)      به سایت پادکست بازاریابی ایران www.marketingpodcast.ir  مراجعه کنید.

 

 سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.