وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

برگزاری مراسم اختتامیه ششمین دوره جامع مدیریت بازاریابی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

برگزاری مراسم اختتامیه ششمین دوره جامع مدیریت بازاریابی

تاریخچه برگزاری دوره‌های جامع مدیریت بازاریابی در TMBA

گفتنی آنکه دوره‌های جامع مدیریت بازاریابی در شرکت TMBA از خردادماه سال 1388 پایه‌گذاری شد. محل برگزاری کلاس‌ها نیز دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بود. 5 دوره را در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در قالب 200ساعت طی 40 جلسه 5 ساعته برگزار کردیم. گواهینامه‌ها نیز از سوی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تقدیم حاضران می‌شد.

 

بتدریج با افزایش شتاب در معادلات اقتصادی جهان، حضور 40 جلسه 5 ساعته با دشواری از سوی حاضران روبه‌رو شد. انتظار شرکت‌کنندگان آن بود که در دوره‌ای فشرده و در زمانی کمتر، موضوعاتی را فرا گیرند تا در بنگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات خود به اجرا درآورند.

 

آغاز برگزاری دوره جامع فشرده مدیریت بازاریابی

 

مشتریان ما خوب اندیشیده بودند. ما نیز بر پایه تجربیات برگزاری دوره‌های تأثیرگذار بر آن شدیم تا این دوره‌ها را به صورت فشرده برگزار کنیم. نتیجه آن شد که در سال 1390، اولین دوره فشرده جامع مدیریت بازاریابی، طراحی و در اردیبهشت‌ماه 1390 آغاز شد.

 

پیشتر در دوره‌های بلندمدت 200 ساعته، مجموعه از استادان بازاریابی ایران دروس بازاریابی را تدریس می‌کردند. گاه برداشت‌های متناقضی از بین گفته‌های استادان در بین حاضران پدید می‌آمد. برای جلوگیری از این برداشت‌ها، تدریس نخستین دوره فشرده را به تنهایی برعهده گرفتم.

 

تجربه تدریس کل دوره فشرده جامع مدیریت بازاریابی

 

این تجربه برایم جالب بود. از دیگر سو حاضران نیز با یک متد و روش مشخص، بخش یا بخش‌هایی از بازاریابی را می‌آموختند.

 

جالب بودن تجربه این کار در آن بود که در عین داشتن سیلابس مشخص، یک نظم منطقی مبتنی بر پرسش‌های تازه حاضران در سراسر دوره حاکم شد. افزون بر آن، در طول دوره هم تجربه فوری از بنگاه‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌هایی را ارائه می‌کردم که ساعتی قبل یا روزهای قبل برای مشاوره شرکت‌ها تقدیم شده بود. از دیگر سو، اگر کتاب تازه‌ای در این فرصت خوانده بودم، از آن سود جستم تا بتوانم بهتر مطالبم را انتقال دهم. اگر در کنفرانسی سخنرانی کرده بودم یا شرکت‌کننده کنفرانسی بودم، مطالب آن کنفرانس نیز در این دوره عرضه شد.

 

به این ترتیب، حاضران دوره با فضای بازاریابی جاری و در حال حرکت ایران نیز به سرعت آشنا می‌شدند.

 

خشنودم از آنکه توانستم به وعده و قولم وفا کنم و تمامی 12 جلسه را بدون استثنا در خدمت حاضران باشم.

 

شرکت‌کنندگان دوره فشرده جامع مدیریت بازاریابی

 

دیشب برخی بزرگوارانه در کمال محبت، پیش آمدند و از آنچه آموخته بودند، رضایت خاطر خود را ابراز داشتند. برخی از دوستان در دوره‌های قبلی شرکت کرده بودند، و حالا جزو مشتریان وفادار شرکت TMBA در دوره‌های آموزش بازاریابی شده‌اند. برخی جویا شدند تا در دوره‌های فروش، مدیریت ترویج و ارتباطات بازاریابی حضور یابند. برخی گفتند بقیه همکاران و دوستانشان را ترغیب می‌کنند تا حتماً در این دوره‌ها حاضر شوند.

 

بیشتر ممنون برخی از حاضران این دوره هستم که از شهرهای دور و نزدیک هر هفته به تهران می‌آمدند و حتی جلسه‌ای غیبت نکردند. اوج شادی و شادمانی را این عزیزان مهیا کردند. تلاش و پشتکار آنان را تحسین می‌کنم و آرزوی همیشگی‌ام را بدرقه راهشان دارم که این عبارت است: ان‌شاءا... عالم عامل عاشق باشید.

 

همکارانم نیز دیشب بودند. از مدیر داخلی، دپارتمان تحقیقات بازار، دپارتمان مشاوره، دپارتمان انتشارات. وجد و سرور آنان نیز گفتنی است. چراکه شرکت‌کنندگان کلاس شاید برای نخستین بار شرکت‌کنندگان را می‌دیدند. اما در همان اوان دیدار، گویی با همدیگر پیوند صمیمی دارند. واقعیت این است که افراد نیک‌بین، گویی همدیگر را می‌شناسند. آنان که سرلوحه زندگی خود را در گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک آراسته‌اند، از یک پیکره‌اند.

 

و همکارانم از خوش مشربی حاضران در دوره تعجب می‌کردند. برخی از حاضران، افراد پخته و دارای سوابق طولانی مدیریتی در بنگاه‌های بزرگ بودند که بی‌پیرایه در این جمع صمیمی، خوش و بش می‌کردند، جملات طنزآلود می‌گفتند و برای هم لطیفه نقل می‌کردند. آرزومندم همچنان با چنین مناسبت‌هایی بتوانیم در بالندگی و ارتقای دانش حرفه‌ای بازاریابی ایران کوشا باشیم.

 

نقش TMBA در بالندگی و ارتقای دانش حرفه‌ای بازاریابی ایران

 

دوره‌های بعدی اعم از دوره‌های فشرده جامع مدیریت بازاریابی، دوره جامع مدیریت فروش (فروشنده حرفه‌ای)، و دوره مدیریت ترویج و ارتباطات بازاریابی را پس از پایان ماه مبارک رمضان آغاز خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر به نشانی سایت اینترنتی آموزش بازاریابی www.marketingschool.ir مراجعه کنید. یا با شماره تلفن‌های دفتر شرکت TMBA تماس بگیرید: 4-66028401(021)

 

هر یک از دوره‌ها با فهرست کاملی از دروس، و مدت‌زمان آن آمده است.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.