وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

انتشارات "بازاریابی" مجوز گرفت 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

انتشارات "بازاریابی" مجوز گرفت

خوشبختانه با استمرار فعالیت مطبوعاتی در حوزه بازاریابی یعنی تداوم انتشار نشریه توسعه مهندسی بازار که اکنون پنجمین سال انتشار آن است، به سفارش استادان و بزرگان بازاریابی بر آن شدیم تا پازل انتشارات را تقویت بخشیم و مجوز چاپ کتاب بگیریم.


هشدار بزرگان برای عدم سرمایه‌گذاری در انتشارات بازاریابی


منصفانه است اگر بگویم همواره از سوی بزرگان بازاریابی هم تحسین و هم هشدار شنیدیم که هزینه برای چاپ نشریه آن هم در زمانه‌ای که میزان مطالعه تغییر فراوانی نکرده، مدیران با چالش‌هایی روبه‌رویند که دل و دماغ مطالعه را کمتر دارند، خطایی نابخشودنی است. با وجود این، همچنان آگاهانه هم فعالیت چاپ و انتشار نشریه را پیگیرانه انجام دادیم که تاکنون 18 شماره به‌صورت منظم چاپ شده، و هم برای مجوز کتاب کوشا بودیم.


در نبود مجوز انتشارات، لحظه‌ای از انتشار کتاب غفلت نورزیدیم. 17 عنوان کتاب، حاصل تلاش و کوشش اینجانب و همکارانم بود که با سرمایه‌گذاری شرکت TMBA آن را در انتشارات رسا چاپ و منتشر کردیم. بجاست از همکاری‌های ارزنده مدیر خوش‌فکر انتشارات رسا جناب آقای ناجیان و یاران خوش‌فکر او در اینجا قدردانی کنم که در طول این سالها برای آراستگی کتاب‌های شرکت TMBA، صمیمانه و حرفه‌ای یاریمان کردند. بدون یاری‌های آنان تعداد کتاب‌های شرکت TMBA به مراتب کمتر از این می‌شد. اما اکنون با افتخار می‌توانیم اظهار کنیم که کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران تاکنون 9 بار چاپ و منتشر شده و بیش از 33000 نسخه آن چاپ و توزیع شده است. چاپ اول برخی از کتابها نظیر هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی در اواخر بهمن‌ماه 1389 بود، و به چاپ سوم در فروردین‌ماه سال 1390 رسید یعنی در مدت کمتر از 3 ماه به تیراژ 5000 نسخه رسید.


آرزوی ما شکل‌گیری انتشارات تخصصی بازاریابی


در طول این سالها آرزو داشتیم تا انتشارات تخصصی بازاریابی شکل بگیرد. اما ظاهراً در صنعت نشر همچون برخی صنایع دیگر، موانعی وجود دارد که به بسیاری از ناشران این عرصه‌ علمی اجازه نداده تا به‌صورت متمرکز بر روی "بازاریابی" فعالیت‌های خود را به انجام رسانند. گو آنکه ناشران معتبری در ایران داریم که پرشور و عاشقانه با سرمایه‌گذاری‌های مناسب، فعالیت نشر را در حوزه بازاریابی، تبلیغات، مذاکره، خرده‌فروشی آغاز کردند و همچنان فکور و شکیبا با سرمایه‌گذاری‌های فراوان اقدامات مؤثری را در دستور کار قرار داده‌اند.


ما نیز برآنیم با نگاه خاص خودمان یعنی "با نگرش بازار ایران" کتاب‌‌هایی را منتشر کنیم که هم در جهت تولید علم و هم در جهت بالندگی سازمان‌های ایرانی باشد. تا رسیدن به این سرمنزل مقصود، نیازمند راهنمایی‌های فراوان شما هستیم. دست نیاز خود را نیز به سوی استادان، صاحبنظران، فرهیختگان، مؤلفان، مترجمان، دانشجویان خوش‌ذوق دراز می‌کنیم تا بتوانیم آثار آنان را به زیور طبع آراسته سازیم.


به‌عنوان ناشر کتابهای "بازاریابی" که در طول این سالها پیشینه‌ای اندک داریم، آرزومندیم با خرد جمعی برآمده از دانایی و اشتیاق استادان و صاحبنظران و مدیران به سهم خویش برای نشر آثار بازاریابی در ایران کوشا باشیم. قطعاً انتشار چنین کتاب‌هایی ملهم از خردورزی جمعی به رونق کسب‌و‌کارها در ایران می‌انجامد که سودای بلندهمتان و شیفتگان بازاریابی است.


مدیران فکور برای برندسازی، اسپانسر شوند


تکرار این عبارت که "نشر در زمانه‌ی کنونی چندان مقرون به صرفه نیست"، "نشر دارای بازگشت سرمایه نیست" نباید ما را از راه رفتن در مسیر سنگلاخ و دشوار باز دارد. به نظرم سازمان‌ها و مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی ایران می‌توانند با حمایت مالی خود، کتاب‌هایی را که برای آنها سودمند است، سفارش دهند. همچنان که در طول این سال‌ها اتاق بازرگانی اصفهان برای دو نوبت چاپ کتاب "هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی" را با حمایت مالی و معنوی خود با تیراژ 3 هزار نسخه عهده‌دار شد. شرکت صنایع استیل‌البرز دو عنوان کتاب "مدلهای مدیریتی برای راه‌اندازی و اداره‌ی یک کسب‌و‌کار" و کتاب "مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران" را در 6 هزار نسخه حمایت مادی و معنوی کرد. شرکت فرآورده‌های گوشتی آندره برای چاپ و انتشار کتاب "مباحث و موضوعات بازاریابی" با 3 هزار نسخه، حمایت خود را به اجرا درآورد. بانک اقتصاد نوین از کتاب "مباحث و موضوعات بازاریابی خدمات"، حمایت مادی و معنوی کرد. شرکت شیرین عسل، فرآورده‌های بستنی میهن، و امرسان از کتاب "مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران"، حمایت مادی و معنوی خود را به اجرا درآورد و ...


بارها تکرار کرده‌ایم که مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها ایجاب می‌کند برای برندسازی خود از فرصت‌هایی استفاده کنند که ماندگارترند. در این زمانه که هزینه‌های نشریه به گفته پیشکسوتان چاپ سنگین است، آیا شرکت‌ها علاقه‌مندند برای ماندگاری خود از این فرصت‌ها سود برند؟


گسترش دانایی مستلزم تلاش‌هایی است که قطعاً مؤلفان، نویسندگان، مترجمان بر آن اصرار می‌ورزند، مدیران نیز می‌توانند برای توسعه هرچه بیشتر دانایی بر پایه امکانات و مقدورات خود عمل کنند. ما نیز آماده‌ایم با انتشارات بازاریابی کوشش مؤلفان را بر پایه ظرفیت مدیران بیش از پیش بارور سازیم.


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.