وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

:: شش موضوعی که مدیرعامل باید در مورد CRM به خاطر بسپارد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: شش موضوعی که مدیرعامل باید در مورد CRM به خاطر بسپارد

  


3-   آیا می‌توانیم داده‌های خود را خارج کنیم؟


دیر یا زود ممکن است نیاز داشته باشید تا داده‌های خام را برای تجزیه و تحلیل یا به دلیل نقل مکان از سیستم CRM خارج  کنید.اگر یک سیستم داخلی داشته باشید اطمینان حاصل کنید که داده‌ها را در یک سیستم  فایل استاندارد صنعتی مانند سرور SQL مایکروسافت نگهداری کنید. اگر از سیستم هاست استفاده می‌کنیم مطمئن شوید که هر زمان که بخواهید می‌توانید کپی کاملی از داده‌ها را با فرمت قابل قبول داشته باشید. ‌


4-   آیا سیستم همیشه در دسترس خواهد بود؟


اگر سیستم CRM دچار مشکل شود، فروشنده‌ها قادر به فروش نخواهند بود. اگر یک سیستم داخلی داشته باشید مطمئن شوید که کارکنان بخش تکنولوژی اطلاعات IT ساختار داده‌ها را درک می‌کنند ودر صورت بروز نقص در سیستم می‌توانند آن را بازسازی کنند. اگر یک سیستم هاست انتخاب می‌کنید میزان خدماتی که فروشنده ارائه می‌دهد را از نظر  داشتن طرحهایی برای بازیابی اطلاعات در صورت بروز نقص و توقف سیستم کنترل کنید و برای اینکه خیالتان آسوده باشد به طور مرتب از داده‌های خود فایل پشتیبان تهیه کنید.


5-   آیا با توسعه‌ی شرکت سیستم هم توسعه می‌یابد؟


اطمینان حاصل کنید که تکنولوژی مورد استفاده توانایی مطابقت با چند دفتر را داشته باشد و اگر توسعه در حد بین‌الملل دارید، بتواند زمان و تاریخ محلی را با فرمت آن نشان دهد. اگر سیستمی که می‌خواهید بخرید فقط به چند کاربر محدود می‌شود از دیدگاه قیمت بررسی کنید شاید با همان قیمت، ارزانتر و یا قیمت بالاتر  بتوانید امکانات اضافه‌تر دریافت کنید.


6-   آیا تأمین کننده ی سیستم ارزشهای ما را می‌شناسد؟


مطمئن شوید که تأمین‌کننده‌ی سیستم با کسب‌وکار شما آشنایی داشته باشد به این ترتیب می‌تواند به تیم شما برای استفاده بهینه از سیستم کمک کند. اطمینان حاصل کنید که فروشنده‌ی سیستم برای شرکت شما اهمیت قائل باشد.


سبز باشید.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.