وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

:: در SMS، هزینه‌های هر مشتری را کاهش دهید 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: در SMS، هزینه‌های هر مشتری را کاهش دهید

 

این روزها خدمتی را همکارانم از سوی شرکت مگفا دریافت می‌کنند و آن ارسال دسته‌جمعی SMS است. با این خدمت می‌توانستیم هر روز، جمله یا عبارتی را برای علاقه‌مندان به موضوعات بازاریابی و فروش ارسال کنیم که برگرفته از کتاب‌های شرکت TMBA است. حتماً می‌دانید تا هم‌اکنون، 16 کتاب از سوی شرکت TMBA چاپ و منتشر شده است، برخی از این کتاب‌ها نظیر "مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی"، "بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران"، و "مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران" به چاپ‌های بعدی رسید. همچنين ماه گذشته چاپ نهم کتاب "مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران" منتشر شد.

 

در آغاز ارسال پیام‌ها یا SMS همه چیز روبه‌راه بود. برخی تماس گرفتند و اظهار خشنودی کردند.

 

اما پس از چندی، همکارانم اطلاع دادند که برخی تشکر می‌کنند  اما درخواست آنان این است که لطفاً پیام نفرستید. این تناقض قابل تأمل بود.

 

با پی‌جویی و تماس‌های بعدی دریافتیم که اتفاقات نه چندان خوشایندی رخ می‌دهد. مدیرعامل محترم یک شرکت معتبر چای می‌گفت: نیمه شب برایم SMS رسید درحالی‌که SMSها را ما قبل از ظهر ارسال می‌کنیم. کارشناس بازاریابی یک شرکت می‌گفت:

 

قبل از ساعت 6 صبح دریافت‌کننده 3 تا SMS تکراری بودم. عزیزی از سر نارضایتی اما با همدلی، از ما خواهش کرد که برایش SMS نفرستیم. می‌گفت هزینه SMSهای شما خیلی زیاد است، اخیراً 30 باری است که SMS تکراری و پشت سر هم دریافت کردم و ...

 

به نظر می‌رسد مسؤولان محترم مخابرات با تأمل و رسیدگی به این اختلال، می‌توانند هزینه‌های مشتری را کاهش دهند؛ اگر بدانند مشتری دوست ندارد هزینه‌های اختلال را از جیب او بپردازند.

 

دوستی می‌گفت مخابرات برای افزایش درآمد خودش یک SMS را بارها می‌فرستد. می‌دانم که این صحیح نیست ولی در باور بعضی می‌تواند به‌عنوان یک واقعیت شکل بگیرد. بهتر است مخابرات در این خصوص بررسی بیشتری بکند و این اختلال را برطرف کند.

 

در زمان نوشتن این یادداشت از سوی یکی از دوستانم پیامکی برایم رسید ولی نمی‌دانم چرا سه بار پشت‌ سر‌ هم تکرار شد. شاید این پیامک هم می‌خواست دلیل دیگری باشد بر این اختلال.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.