وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

بازاریابی +فروش+ CRM= اثر واقعی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

بازاریابی +فروش+ CRM= اثر واقعی


استفاده از تکنولوژی پیشرفته


تکنولوژی نقش مهم و کلیدی دارد. در حالی که پیشرفتهای معناداری در هر دو زمینه‌ی بازاریابی و فروش و برنامه‌های کاربردی CRM بوجود آمده است اما مهمترین پیشرفت در زمینه‌ی گردآوری مشتریان داخلی و بیرونی، اطلاعات بازار، تجزیه‌وتحلیل آن، و استفاده از آن در راه بهینه‌سازی کمپینهای بازاریابی و فروش بوده است. آن زمانی را که فقط به 3 درصد پاسخ امید داشتیم فراموش کنید اکنون انتظار می‌رود که میزان پاسخ 15 درصد و یا بالاتر باشد.


در مورد مد جهانی و مشتریان پوشاک، جمعیت، شیوه‌ی زندگی، ثروت، و داده‌های دیگر که اطلاعاتی در مورد تهیه‌ی صورت وضعیت خریدار از 20 درصد مشتریان درجه یک شرکت فراهم می‌آورد را کنار هم گذاشتیم. ما متوجه‌ی دو خوشه شدیم، که یکی تقریباً دوبرابر دیگری خرید می‌کرد. سپس چندین ویژگی  دیگر را مشخص کردیم که به پیش‌بینی رفتار خریدار به ما کمک می‌کرد. با استفاده از این اطلاعات ما پروموشنهای هدفدار خود را برای 20 درصد مشتریان درجه‌ی یک شرکت که خرید آنها کمتر از مدل پیش‌بینی شده است، می‌فرستیم. پس از آن، تجریه و تحلیل 20 درصد بالا را برای هدف قرار دادن مشتریان در 80 درصد پایین که ویژگیهای صورت وضعیت آنها مشابه به 20 درصدبالا است اما در سطح آن 20 درصد بالا خرید نمی‌کنند، بکار می‌بریم. سرانجام هم از صورت وضعیت 20 درصد خریداران درجه یک برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه و کاهش هزینه‌های اکتساب مشتری استفاده می‌کنیم.


ما تا به حال این مدل را در صنعت خدمات غذایی بکار برده‌ایم. در صنعت خدمات غذایی برای ایجاد صورت وضعیت خریدار و تشخیص حجم کلی توان خرید هر مشتری، اطلاعات مشتریان بیرونی را گردآوری می‌کنیم. در واقع ما  وبلاگها و جوامع رسانه‌ی اجتماعی مناسب را هم برای دیالوگ میان تصمیم‌گیران کلیدی شرکت و سرآشپزهای غذاخوریهای محبوبتان لحاظ کرده‌ایم. 


 ما داده‌های بیرونی معاملات انجام شده توسط مشتری را تکمیل می‌کنیم تا به مدل گرایش به خرید بسیار قابل پیش‌بینی دست پیدا کنیم.


گام بعدی، ارتقا یا جایگزینی سیستم CRM شرکت خدمات غذایی به علت دارا نبودن برنامه‌ی کاربردی یکپارچه‌ی بازاریابی و فروش است. و یا شاید موتور گردش کار این سیستم برای حرکت بدون وقفه‌ی داده‌ها میان کارکنان بازاریابی و فروش به اندازه‌ی کافی قوی نباشد که باید تقویت شود.


آیا تمامی‌این تلاشها ارزش وقت شما را دارد؟ بله، زیرا چه در صنعت مد باشید یا صنعت غذا و یا هر کسب‌وکار دیگر، شرکتهای برنده، روندها و تکنولوژیهایی را بوجود آورده‌اند که این معادله‌ی ساده را  پشتیبانی می‌کند: بازاریابی +فروش+CRM=اثر واقعی


سبز باشید.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.