وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

:: آموزش خبر نویسی در جلسه آموزش آبشاری tmba 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: آموزش خبر نویسی در جلسه آموزش آبشاری tmba

نکته جالب این جلسه این بود که همه تغییراتی که در علم روزنامه نگاری و خبرنگاری رخ داده مبتنی بر اینترنت و فضای وب است.یعنی مخاطبان آنلاین  آنقدر مهم  و فراوان شده اند که علم روزنامه نگاری نمی تواند بدون توجه به آنها آینده ای را برای خود متصور باشد.

بیشتر توصیه های جلسه ، توصیه هایی کاربردی برای داشتن سایت خبری استاندارد و وب نویسی بود.

جالب است که متخصصان خبرگزاری رویترز سبک خبری مناسب با نیاز مخاطبان آنلاین را به نام قالی ایرانی نامگذاری کرده اند.

این متخصصان معتقدند خبری که برای مخاطب آنلاین نوشته می شود باید ویژگی های یک قالی ایرانی را داشته باشد.قالی ایرانی نقشه ،تنوع ، شکل و طرح دارد و هیچ چیز دور انداختنی ندارد و تارو پود آن درهم تنیده است. به نظرم می آید این ویژگی باید در هر نوشته ای رعایت شود.

در بخش دوم به همراه همکاران tmba   نقاط ضعف و قوت تعدادی از سایتهای خبری را بررسی کردیم و درباره اینکه چگونه می توانیم از این استانداردها در سایتهای شرکت استفاده کنیم و همین‌طور انتقال خبرهای سازمان به بیرون ،با هم تبادل نظر کردیم.

ما در tmba به آموزشهای آبشاری اعتقاد داریم.چرا که این آموزشها علاوه بر اینکه اطلاعات جدیدی برای همه دارد می تواند زبان مشترکی برای ارتباط ، میان همکاران در دپارتمانهای مختلف  ایجاد کند.

سبز باشيد.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.