:: برگزاری سمینار توصیههای کاربردی بازاریابی در عصر حاضر
موضوع سمینار:
متخصصان بازاریابی از ثمرات و برکات حوزههای دیگر علوم استفاده میکنند تا بتوانند متناسب با هر دوره، بهترین شیوهها را به مدیران ارشد جهت تصویب و مدیران فروش جهت اجرا ارائه کنند. حال که کشور ما با شرایط خاص محیط کلان و محیط خرد مواجه است که تأثیرات خود را توانسته به بنگاههای اقتصادی بیش از گذشته نشاندهد، در ذهن مدیران سؤالات فراوانی ایجاد شده است. وظیفه من و همکارانم در TMBA در هر دوره از زمان، تلاش برای یافتن پاسخهایی است که در قالب سخنرانی و مشاوره به مدیران بنگاههای اقتصادی چراغی را بدهد تا مسیر تاریک و پر فراز و نشیب کسبوکار را روشن کرده و ریسک تصمیمگیریهای خودشان را کم کنند.
شاید بسیاری مباحثی چون طرح هدفمندی یارانهها – بحران اقتصادی جهان – وضعیت کشورهای همسایه و به تبع آن تأثیرات آنها بر فضای کسبوکار ایران و ...چنان ذهنشان را درگیر کرده باشد که نتوانند برای آینده تصمیمات محکمی بگیرند.
وظیفه ما بررسی همین موارد است، هرچند بارها گفتهام به اعتقاد من در تمام دورانها، فرصتها و تهدیدات به یک اندازه هستند و آنها دوروی سکه میباشند. اگر تهدیدات برای کسبوکارها بیشتر شده است، پیچیدگیها فزونی یافتهاند، رقابت منظری جهانی یافته است، سرعت گردش اطلاعات افزایش بیسابقه و روز افزون دارد و به همان میزان، فرصتها هم زیاد شدهاند و برای انسانها و شرکتهای دانشمدار همین موارد فرصت هستند.
در سمینار اصفهان با تشریح وضعیت موجود محیط کلان و محیط خرد و درنظر گرفتن عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژی و ... و درنظر گرفتن منظرهای جدید رقابت- واسطهگری- شیوههای تأمینکنندگی ، انتظارات کارکنان و مردم و... سعی شد توصیههایی کاربردی برای مدیران و کارشناسان حاضر ارائه گردد.
به هر حال همه ما میدانیم آنچه در کتب آمده است ، اصول هستند و متخصصان میبایست با در نظر گرفتن شرایط بکوشند این اصول را متناسب با زمان و به شیوه کاربردی ارائه دهند.
ما در حال حاضر روی این موضوعات با جدیت کار میکنیم و ان شاءا... در آینده نزدیک در قالب مقالات در مجله توسعه مهندسی بازار، یا چاپ کتاب و ... نتایج یافتههای جدید را تقدیم همراهان خواهیم کرد.
بار دیگر از تمام عزیزان حاضر در سمینار اصفهان و برگزارکنندگان این سمینار، نهایت سپاس و تشکر را دارم و امیدوارم در کسبوکار و زندگی موفق باشند.
سبز باشید