وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

:: مهارت‌های بازاریابی و فروش در صنایع غذایی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: مهارت‌های بازاریابی و فروش در صنایع غذایی

نکات مطرح‌شده:

در ابتدای سمینار، درسهایی را که از دوران ویزیتوری خودم از دانشگاه بازار یاد گرفته بودم، برای عزیزان تشریح کردم.

این درس‌ها را که هر روز بیشتر می‌شوند، در بعضی از کتابهایم نظیر مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران آورده‌ام که در حال حاضر به چاپ نهم رسیده است و یا در کتاب دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی می‌توانید آن را بخوانید. کتاب دیگری نیز تدوین کرده‌ام که بزودی به دست چاپ سپرده خواهد شد با عنوان: یادداشت‌های معلم بازاریابی.

اما حقیقت این است که آخرین نکته این درس این است:

این موارد تمامی ندارد.

و من به این نکته اعتقاد دارم و از بزرگان بازار هر روز نکات جدیدی یاد می‌گیرم.

برای مثال از نصیرپور عزیز مدیر شعبه شرکت سایه سمن در منطقه خراسان که محصولات نستله و سن‌ایچ را توزیع می کنند، مطالب جدیدی در گپ و گفت دو نفره یاد گرفتم.

مهم این است که باور کنیم کائنات از سوی خداوند، معلم ما آفریده شده‌اند، فقط لازم است متواضعانه دانشجویی کنیم و شاگردی در دانشگاه بازار را افتخار خود بدانیم.

در جلسه بعدازظهر مباحثی در خصوص اینکه شرکتهای صنایع غذایی در آینده به چه سمت و سویی می‌روند بیان کردم و تأکید کردم که دارایی‌های اساسی این شرکت‌ها در آینده کارخانه‌هایشان نیست، بلکه بهتر است روی سه مورد، مدیریت برند، مدیریت توزیع و فروش و مدیریت تحقیق و توسعه کار کنند و با ارائه مثالهایی از بازار صنایع غذایی ایران مطالبم را به استحضار همراهان رساندم و تأکید کردم که هیچ شبکه توزیع صددرصد درستی وجود ندارد بلکه متناسب با وضعیت هر شرکت با مشاوره درست بهترین شبکه توزیع را از بین انواع نمایندگی‌ها – شعب – توزیع مویرگی و ... طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم.

توصیه کردم در فروش به مغازه‌ها فقط از شیوه حضوری یا تلفنی استفاده نکنند بلکه بهتر است شیوه‌های ترکیبی را به کار گیرند.

با تشریح مدل مدیریت نیروهای فروش در سه مرحله طراحی نیروهای فروش، مدیریت نیروهای فروش و بهبود اثربخشی نیروهای فروش، توضیحات خویش را در اداره بهتر فروش شرکت‌های مربوطه بیان کردم و اینکه چگونه انگیزه نیروهایشان را ارتقاء دهند و اینکه:

    • بهترین شیوه‌های پورسانت و جبران خدمات چگونه می تواند باشد

 

    • و چرا دیدگاههای مدیران و پرسنل در بسیاری از موارد با هم تفاوت دارند و ...



امید است با به کارگیری نکات مطرح‌شده کسب‌و‌کار همراهان پر رونق‌تر باشد.

قبل از اینکه من فرصت پیدا کنم این یادداشت را بنویسم، پیامهای بعضی از حضار در سمینار مثل همیشه شادی‌ام را افزون کرد.

از همه سپاسگزارم. بیایید با هم تلاش کنیم.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.