:: رایگان: سلسله سمینارهای ماهیانه بازاریابی در دانشگاه صنعتی شریف
TMBA با درک این موقعیت، برآن شد تا با همکاری یکی از بنگاههای اقتصادی کشور به این نیاز مبرم مدیران ایرانی پاسخ دهد. خوشبختانه تاکنون چندین بار این تجربه را شرکت TMBA با بنگاههای اقتصادی کشور داشته است، یعنی سلسله سمینارهای ماهیانه بازاریابی را به مدت یکسال برگزار کرده است بیآنکه هزینهای از حاضران دریافت شود.
درتمامی این تجارب نیز به خوبی دریافتیم که مدیران این نوع برنامهها را مورد تحسین قرار دادهاند و تأکید کردهاند که با گسترش این نوع برنامهها، سازمانها برای آموزشهای حرفهای و کاربردی، بیشتر تشویق میشوند.
بازاریابی اجتماعی تأمینکننده هزینههای سلسله سمینارهای ماهیانه بازاریابی
برخی از حاضران در سمینارهای پیشین، همواره در جستجوی آن بودند که هزینههای برگزاری سمینارها قابل توجه است، چگونه میتوان به رایگان این سمینارها را برگزار کرد.
در پاسخ باید گفت سالها است این تجربه در ایران اجرا شده و همواره منافع و برکات آن برای سازمانهای اجراکننده محسوس بوده است. این سلسله سمینارهای ماهیانه بازاریابی نیز با هدف بازاریابی اجتماعی آغاز و انجام خواهد یافت.
"بازاریابی اجتماعی" واژهای است که نیاز چندانی به توضیح ندارد. شرکتها، سازمانها برای آنکه بتوانند به هدفها و مقاصد خود برسند، الزامی ندارند که با سرعت و بدون شکیبایی به هدفهای مادی خود فکر کنند. کافی است برای خدمات بیشتر به بازار هدف، تلاشهای سنجیده و بخردانهای انجام دهند؛ به گونهای که مشتریان با دریافت این خدمات بدون پرداخت هزینههای آن، سود و منافعی کسب کنند.
در ایران نیز بازاریابی به ویژه در سالهای اخیر مستلزم توجه جدی است. درغیاب بسیاری از فعالیتها، بنگاههای اقتصادی میتوانند هوشمندانه چنین خدمت یا خدماتی نظیر برگزاری سمینار را ارائه دهند تا سودی حاصل دیگران شود. این سود میتواند مادی یا معنوی باشد.
چه اشکالی دارد دیگران سود و منافعی کسب کنند بیآنکه هزینهای برای حضور در سمینار بپردازند؟ از آن سو چه اشکالی دارد تا سمیناری با رعایت تمام جوانب حرفهای آن برگزار شود؛ بیآنکه برگزارکننده در بهدستآوردن منافع و سود آنی عجول باشد؟
خوشبختانه درفضای رقابتی، شرکتهای ایرانی نیز درپیآنند تا مشتریان وفادار درازمدت پدید آورند. هرچقدر این فضای رقابتی بیشتر گسترش یابد، جامعه نیز از منافعی بهرهمند خواهد شد که سازمانها و شرکتها باید هزینه آن را بپردازند. به هر رو در نخستین سلسله سمینارهای ماهیانه بازاریابی من اولین خواهم بود که با عنوان هوشمندی بازاریابی و هوشمندی رقابتی از ساعت 17 تا 19 سخنرانی میکنم.
شایان ذکر است پیش از این با همین عنوان در خدمت جمع 600 نفری حاضران دراتاق بازرگانی اصفهان بودم که در 26 ماه مبارک رمضان برگزار شد.رؤسای اتاق بازرگانی به همراه صاحبان کسبوکار و بازرگانان آنچنان پراشتیاق مرا به گفتن برانگیختند که بیش از زمان مورد پیشبینی سخنرانی ادامه یافت.
آرزومندم این بار نیز با سلسله سمینارهای ماهیانه بازاریابی بتوانیم به یاری حامی مالیمان (بنگاه اقتصادی کشور) درحد توان خودمان، خدماتی را به صاحبان کسبوکارها تقدیم کنیم.
برای اطلاعات بیشتر به سایت www.tmba.ir مراجعه کنید و با تکمیل فرم ثبتنام اینترنتی، مقدمتان را در سمینار گرامی میداریم.
یادآور میشوم به علت ظرفیت پذیرش محدود رعایت سه شرط زیر الزامی است:
. علاقهمندان از فعالان حوزه مارکتینگ (نه سایر قسمتهای شرکت) باشند.
. از هر بنگاه اقتصادی حداکثر 2 نفر ثبتنام میشود.
. پذیرش با رعایت موارد فوق براساس اولویت ثبتنام خواهد بود.
سبز باشید