وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

:: علل اصلی شکست بنگاههای اقتصادی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: علل اصلی شکست بنگاههای اقتصادی

آیا اینها که گفتید نشانه دام غرور نیست؟ توجه داشته باشیم که اسیر شدن در دام موفقیت های گذشته و مغرور شدن به کامیابی های قبلی مهمترین علت شکست بنگاه های اقتصادیست.


جناب مهندس صحرایی در صحبت‌هایشان با بزرگواری حرف‌هایم را تأیید کردند و گفتند لازم است وجه تمایز را از چشم و نگاه مشتری تعریف کنیم و همه‌مان به آن رسیده باشیم. بهتر است با بررسی و تحقیقات بازاریابی نسبت به شناسایی وجه تمایز و سپس شناساندن مناسب آن به مشتریان اقدام کنیم.


و مواظب دام غرور باشیم. درست است که به‌پخش در حال حاضر بزرگترین شرکت پخش خاورمیانه است ولی برای مغازه‌دار چه فرقی می‌کند که شامپو و روغن را از کدام شرکت پخش تحویل بگیرد؟ چه بسا بزرگی بدون چابکی و مشتری‌نوازی متناسب با رقبا، خود عامل بازدارنده در عصر رقابت باشد. بهتر است مدیران که متولیان فرهنگ سازمان هستند، باورشان را متناسب با ویژگیهای عصر رقابت تغییر دهند تا موفق باشند.

سبز باشید.
درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.