وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

:: ارزش‌های مدنظربرای توفیق کسب و کار (قسمت دوم) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: ارزش‌های مدنظربرای توفیق کسب و کار (قسمت دوم)

8- ارزش منابع انسانی شایسته در نیل به اهداف:

قبلاً می‌گفتند منابع انسانی ارزشمندترین دارایی یک سازمان هستند تا اینکه جیم کالنیز کتاب ارزشمند "از خوب به عالی "را نوشت و هشیارانه گفت که منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه سازمان نیستند بلکه منابع انسانی شایسته ارزشمندترین دارایی یک سازمان هستند.

اما یادمان باشد شایستگی به معنای حاکمیت دانش و بینش و توان به کارگیری آنها، در راستای کار تیمی برای نیل به اهداف سازمان است.

9- ارزش حرفه‌‌ای‌گری سازمان:

یک سازمان حرفه‌ای سازمانی است که از انسانهای حرفه‌ای تشکیل شده است. و انسانهای حرفه‌‌ای تمام تلاش‌شان را به‌کار می‌گیرند تا از یکدیگر و از مشتریان در مقابل رقبا حمایت کنند. آنها می‌دانند که رضایت اعضاء زنجیره ارزش آفرینی از تأمین‌کننده گرفته تا مصرف‌کننده نهایی در بقا کسب و کار اهمیت خاصی دارد پس برای دستیابی به سطح رضایت مطلوب و مستمر اعضاء زنجیره ارزش‌آفرینی تلاش آگاهانه به عمل می‌آورند. انسانهای حرفه‌ای که در سازمان حرفه‌ای اشتغال به کار دارند در انتقال دانش‌شان به یکدیگر دریغ نمی‌کنند. انسانهای حرفه‌ای در زندگی شخصی و زندگی سازمانی هدف‌های والایی را مدنظر قرار داده و برای رسیدن به آنها عمل می‌کنند.آنها می‌دانند که تلاش بی‌هدف بی‌ثمر است.

انسانهای حرفه‌ای اهل اخلاق هستند و اخلاق را در پندار نیک‌شان با گسترش مثبت‌اندیشی و پرهیز از منفی‌بافی و نق‌زنی نشان می‌دهند. آنها اخلاق را در گفتارشان به کار می‌گیرند و در ارتقاء آن مهارت‌اندوزی می‌کنند. آنها عبارات زیبا، پرقدرت و انگیزه‌بخش را به کار می‌برند.

همچنین انسانهای حرفه‌ای اخلاق را در کردارشان نشان می‌دهند آنها اهل عمل شایسته هستند.

10- ارزش انتخاب صحیح مناسب انسانی:

باید بپذیریم که استعدادیابی و توسعه شغلی نیز یکی از تخصص‌های مورد توجه کسب و کارهای پیشرو می‌باشد. چه هزینه‌های سرسام‌آوری که سازمانها بابت انتخاب نامناسب منابع انسانی پرداخته‌اند و به آن توجه نداشته‌اند.

وقتی یک نیروی نامناسب برای یک شغل به کار گرفته می‌شود صدماتی فراوان نظیر از دست دادن مشتری – از دست دادن فرصت – هدیه دادن مشتری به رقبا – نارضایتی سایر کارکنان- هزینه‌های آموزشی و ...به سازمان وارد می‌شود.

پس بپذیریم که سرمایه‌گذاری برای جذب صحیح انسانهای شایسته، ضروری است و اینها را به عنوان هزینه نبینیم.

سبز باشید.
درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.