وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

برگزاری سمینار هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی در کسب و کار 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

برگزاری سمینار هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی در کسب و کار


برای اینکه مدیریت عالی در سازمانها داشته باشیم باید بتوانیم در خصوص آینده، دانایی‌مان را بیشتر کنیم؛ پس کشف آینده و مهندسی هوشمندانه آینده مورد توجه بنگاههای پیشتاز است و لازمه همه‌ی اینها این است که مدیریت بر اطلاعات را بیشتر کنیم.


جهان آینده از درون جهان حال متولد می‌شود، پس برای آینده مهیا شویم. چاره‌ای نداریم که موج‌ساز یا موج‌سوار باشیم تا اسیر موج‌ها نشویم. به عزیزان گفتم باید سازمانهایتان را به صورت یادگیرنده و تندآموز تجهیز کنید تا تبدیل به سازمانهای هوشمند شوند که به صورت پیوسته محیط و رقبا را زیرنظر دارند.


و سازمانهای هوشمند را مدیران هوشمند اداره می‌کنند که انسانهای هوشمند را به‌کار می‌گیرند. انسانهای هوشمند ویژگیهای ارزشمندی دارند اما مهمترین ویژگی آنها توان کار تیمی است.


پس توصیه می‌کنم در استخدام‌ها اولویت نخست این باشد که آیا متقاضی می‌تواند عضو شایسته‌ای برای تیم باشد. آیا توان کار تیمی دارد؟


اگر توان کار تیمی نداشت سراغ سایر فاکتورها نروید. انسانهای هوشمند را فقط براساس هوش عقلی نمی‌سنجیم، بلکه امروزه هوش هیجانی اهمیت بسزایی یافته است.پس نیروهایتان را از این نظر آماده ساخته و پرورش دهید.


به عزیزان گفتم که هوشمندی رقابتی را می‌بایست با مسئولیت مقام عالی شرکت به عنوان یک فرهنگ در سازمان نهادینه کنید. اما هوشمندی بازاریابی تخصصی است که با مسئولیت مدیریت بازاریابی و فروش به صورت جزئی‌تر در سطح دپارتمانهای بازاریابی و فروش، با به‌کارگیری تیم‌های رصد بازار اجرا می‌شود و تمام اینها برای این هستند که اطلاعات دقیق‌تر را برای تصمیم‌گیری صحیح‌تر مدیران در اختیار قرار دهند.


پس هوشمندی رقابتی عبارت است از: هنریافتن، جمع‌آوری، فرآوری و ذخیره‌سازی اطلاعات به منظور دسترسی و استفاده پرسنل در تمام سطوح سازمان تا ضمن شکل‌دادن به آینده سازمان از وضعیت موجود در مقابل تهدیدات رقابتی حمایت کنند.


و برای اجرایی کردن آن یک فرآیند پنج مرحله‌ای را به‌کارگیرید.


الف) ایجاد سیستم(با مشخص کردن کارشناس مسئول، زیر نظر مدیریت ارشد- فرهنگ‌سازی با آموزش و به‌کارگیری انگیزه‌سازها)


ب) جمع‌آوری داده‌ها و تبدیل آنها به هوش سازمانی(اطلاعات قابل بهره‌برداری)


پ) ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده‌ها(با به‌کارگیری تیم صاحب صلاحیت ارزیابی)


ت) انتشار و توزیع اطلاعات(براساس سطوح طبقه‌بندی اطلاعات)


ث) و نهایتاً بازخورد (جهت اصلاحات و رفع عیوب)


مطالب زیاد است و در آینده نزدیک کتاب را مطالعه خواهید کرد.


در انتهای جلسه، پرسش و پاسخ بسیار خوبی صورت گرفت ولی متأسفانه به علت ضیغ وقت و عجله برای رسیدن به فرودگاه چاره‌ای جز خداحافظی نداشتم.


از همه‌ی عزیزان اصفهانی که با بزرگواری خاطره‌ای به یادماندنی را ایجاد کردند سپاسگزارم.


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.