هیأت نظارت بر مطبوعات موافقت کرد: توسعه مهندسی بازار"دوماهنامه" شد
بنا به نظر اهالی بازاریابی اعم از استادان و صاحبنظران بازاریابی، و سایر گروههای مختلف، مجله توسعه مهندسی بازار کوشید روند روبه رشدی را طی کند. به مرور دریافتم که ضروری است در مجله تغییراتی به لحاظ رنگ و فرم و صفحهآرایی رخ دهد. این تغییرات صورت گرفت و هماکنون نیز میدانم تا رسیدن به یک مجله ایدهآل در بازاریابی راه طولانی در پیش است. با وجود این، علاقهمندیهای صاحبان اثر، ما را بر آن داشت که انتشار مجله را سرعت بخشیم. و به این ترتیب، مقالات با فاصلهای کوتاهتر در نوبت چاپ و درج قرار میگیرد.
در اولین سرمقاله نوشتم که: انتشار اولین شمارهی مجله با برگزاری جلسات اولیه انجمن علمی بازاریابی ایران مصادف شده است. جالب است با انتشار چهاردهمین شماره مجله، انتخابات انجمن علمی بازاریابی ایران برگزار شد و من افتخار پیدا کردم که به عنوان خادم شما و عضو هیأت مدیره درکنار سایر عزیزان هیأت مدیره باشم.
مجله از اولین شماره به سراغ میز گردها رفت. میز گرد آسیبشناسی بازاریابی ایران اولین میزگردی بود که در صفحات 4 و 5 و 6 و 7 و 8 و 9 چاپ شد. در این میز گرد آقایان دکتر احمد روستا، دکتر عبدالحمید ابراهیمی، دکترمیراحمدامیرشاهی، دکتر حسن قاسمی، دکتر وحید ناصحیفر حضور داشتند و این مجله تنها به بازتاب آن میزگرد پرداخت. اکنون دکتر وحید ناصحیفر به عنوان رئیس هیأت مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران انتخاب شدهاند.
به گواه نظر برخی استادان، فصلنامه توسعه مهندسی بازار همواره سعی کرده در سرمقالهها و مقالات به پیشبینیها بپردازد. برای مثال در نشریه شماره 4 سرمقالهای داشتیم با عنوان: کشتیهای متعدد کنفرانسها و همایشها در اقیانوس متلاطم بازاریابی ایران. در آن سرمقاله، جسورانه به آسیبشناسی کنفرانسهای متعدد و همایشهای گوناگون در اقیانوس متلاطم بازاریابی ایران اشاره کردم. در سال 1386 نوشتم امسال که گذشت بیایید برای سال آینده در ابتدای سال، گردهمایی با حضور متولیان کنفرانسها و همایشها بگذاریم با هماندیشی جمعی، کشتیهای متعدد اقیانوس پرتلاطم بازاریابی را هماهنگ کرده و از آبراهههایی متعدد درست استفاده کنیم تا هم کارفرمایان و مشتریان راضی باشند و هم با هماهنگی و تقسیم کار علمی و پرهیز از دوبارهکاریها از منابع علمی استفاده بهینهتری ببریم.
ورای این پیشبینیها که صحت آن را باید زمان بررسی کند، هر بار عنوانی در نشریه آمد که گاه شاید برای صاحبنظران نیزتازگی داشت و این نیز به یمن خرد جمعی است که گفتهی حکیم بوذر جمهر را آویزه گوش کردیم که همه چیز را همگان دانند.
اینک با دریافت این موافقت از هیأت محترم نظارت برمطبوعات، بیش از گذشته به خرد جمعی صاحبنظران، دانشجویان و خردورزان نیازمندیم تا دوماهنامه توسعه مهندسی بازار هر بار پربارتر انتشار یابد. چشم انتظار آثار، دیدگاهها و نظرات شما هستیم. دریغ نورزید که اقیانوس متلاطم بازاریابی ایران با اندیشههای جمعی به سرمنزل مقصود خواهد رسید. ما نیز با انتشار نشریه، در بازتاب اندیشهها و دانش و تجارب شما میکوشیم.
سبز باشید